White Labell Insurance svindel

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Generelle næringslivsdiskusjoner
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
grytelokk
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 02 nov. 2009 18:39    Emne: White Labell Insurance svindel Svar med sitat

Pass opp for disse, de driver svindel og lureri på høyt nivå.
Jeg snakker her om White Labell Insurance AS. De har en rekke tilleggsnavn da de opererer i forskjellige bransjer mot forskjellige brukere.
I mitt eksempel på kaller de seg Netcom Skadeservice. De forsikrer mobiler for Netcom.
Slik jobber de mot flere bransjer, men metodene de bruker er like.
Jeg ble frastålet min mobiltelefon for kort tid siden – når jeg henvendte meg til de hadde de en rekke spørsmål rundt forsvinningen.
Først fant de en svakhet at jeg hadde vært på do, og om deres forsikring skal virke så skal telefonen ha tilsyn hele tiden – og med dette mener de hele tiden.
Etter litt informerte jeg de at mine barn hadde vært på plass hele tiden – da ble jeg spurt om de hadde fått beskjed om de skulle passe på telefoenen, denne beskjed hadde jeg ikke gitt, så da ville de ikke dekke skade pga dette. Jeg fortalte videre at det er vannlig at om man er på restaurant med en venn og går på do så sier man ikke ”PASS PÅ LOMMEBOKEN I HØYRE LOMME FOR MEG MENS JEG ER PÅ TOALETTET” dette er på måte en uskreven regel – dette bekreftet kundebehandler og skulle se hele saken på ny. Etter litt fikk jeg en telefon fra de at dette ikke var godt nok for hans sjef.
Jeg fikk etter kort tid et nytt brev at da jeg ikke hadde gitt beskjed at de skulle se etter min telefon så var ikke tilsynet godt nok. Jeg forsto da fort hvor de ville i denne sak. Dette er personer som er opptrent til å svare nei eler å finne måter å avkorte en erstatning på. Jeg tok derfor på meg advokatjakken og svarte tilbake på deres brev følgende: ”DET STEMMER AT JEG IKKE BA BARNA MINE OM Å PASSE PÅ TELEFOENEN AV MERKE XXXXX SOM LÅ I VENSTRE JAKKE LOMME, MEN JEG BA DE PASSE PÅ MINE TING MENS JEG VAR PÅ TOALETTET. NÅR JEG BER DE PASSE PÅ MINE TING, SÅ OMFATTER DETTE OGSÅ MIN MOBILTELEFON, DERFOR KREVER JEG FULL ERSTATNING I DENNE SKADE.

Etter dette gikk det lang tid før jeg hørte noe. Jeg ringte og etterlyste svar og fikk beskjed hver gang jeg ringte at de hadde sendt svar til meg. Jeg har navngitte personer og datoer for når jeg ringte de og hva de svarte. Etter ca 5 purringer fikk jeg faktisk en telefon fra NETCOM. De ringte og ville rydde opp i saken. Personen som ringte meg satte som min kontaktperson og mente saken var kjedelig og ville at jeg skulle gå og kjøpe meg en ny telefon. Han mente at han kunne låse opp bindingen som var på telefon slik at jeg fikk meg en ny telefon. Etter at jeg hadde informert han at det var en VERTU til rundt 27.000 kr som hadde forsvunnet så trakk han seg i saken. Da skulle han ta en ny runde med forsikringsselskapet. I mellom tiden fikk jeg et nytt brev fra Netcom Skadeservice der de skrev at mine barn ikke kan ta slikt ansvar. De skrev videre at det var jeg som var forsikret og ikke mine barn.

Jeg ble ut fra dette noe lattermild og skjønte fort at White Labell Insuranse eller i dette tilfelle Netcom Skadeservice rett og slett drev med svindel. Jeg tok en ny telefon til de og spurte om det var aldersgrense for å passe på en jakke med innhold. Dette ville de ikke svare på, men slik jeg forstår dette så kan ikke jenter, barn og kanskje eldre passe på noe. Bør man kanskje være en trent soldat mellom 25 og 30 for å være i rett gruppe?

Nå i ettertid har jeg etterspurt Netcom hvorfor de selger slike forsikringer som ikke virker. Jeg har videre etterspurt hvorfor de ville dekke før de viste hva telefonen kostet, men etter dette ikke har vært villig til å ta noe ansvar. Jeg får bare beskjed tilbake at dette er sendt videre til sjefen, men han har ikke svart enda. I dag fikk jeg beskjed at jeg skal få en ny kontaktperson på Netcom.

Er det Netcom som i utgangspunktet er useriøs her – det var jo de som solgte meg denne forsikringen?
Er det flere som har tilsvarende historier?

Jeg har sjekket noen av aksjonærene i dette selskapet som er:
Stefan Pedersen Langva, Johan Erik Magnus Agerman, Jørn Kristiansen og Tom Gulliksen, det virker som de er alle delaktig i en rekke selskap som går med meget høyt overskudd. Er det noen som kjenner disse?

Er det noen som har noen ideer hvordan jeg bør kjøre denne sak videre med disse useriøse firmaene?

I mellomtiden oppfordrer jeg alle som har Netcom abonnement om å kontakte Netcom og si opp sin avtale. Netcom selger forsikringer for svindlere og dette bør de selv stå ansvarlig for. Om du har en slik forsikring kan du bare ringe inn og si den opp, for den virker garantert ikke.
Krev også pengene tilbake som du har brukt gjennom tiden på denne falske trygghet.

Svar om hjelp mottas med stooooor takk.

ALEX
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Bizminizer
Moderator

InnleggSkrevet: 10 nov. 2009 17:42    Emne: Svar med sitat

Det er noe forskjellig praksis ut fra nøyaktig hvordan vilkårene er utformet, men generelt er det noe i retning av "det forsikrede objekt skal være i sikredes besittele hele tiden og aldri etterlates uten tilsyn på offentlig plass eller annen plass hvor uvedkommende kan ha tilgang"

Da blir stridspunktet hva som kalles "tilsyn" og herunder hva som kan kalles "tilstrekkelig tilsyn"

Det er en haug slike saker som har vært innom forsikringsklagekontoret, men få eller ingen som har gått så langt at de har vært oppe hos forsikringsskadenemda og fått en rettskraftig avgjørelse..

Generell praksis fra forsikringsklagekontoret er imidlertid at hvis en bekjent er etterlatt ved bordet med den klare hensikt å passe på følgets utstyr så er det ansett som "tilstrekkelig tilsyn". Dog er det viktig å merke seg at det er mange nyanser som kan påvirke dette. For eksempel er nye/endrede forklaringer unntatt når klagekontoret vurderer sakene da det er mange som er kjappe med å prøve seg med uttaleler av typen "jommen kompisen min var jo igjen der for å passe på"

Men jeg vil for all del anbefale deg å skrive en klage. Netcom/white label skal ha opplyst deg om klagemulighetene i avslagsbrevet, ellers er det en klagegrunn i seg selv som kan gjøre avslaget ugyldig. Det koster heller ikke noe for din del utenom litt tid og et frimerke.
abroke
Medlem

InnleggSkrevet: 04 des. 2009 20:00    Emne: Svar med sitat

Jeg har tidligere jobbet i TrygVesta. Da som selger man fikk allikevel innsyn i hvordan deler av forsikringsbransjen fungerer. White Label har jeg ingen ordentlig formening om, men jeg kan si dette:
Når man ønsker å få penger tilbake på en forsikring er det utrolig viktig at man legger frem saken på riktig måte. Og at du ikke kan få skylden selv for at "skaden" har oppstådd. Og som Bizminizer sier kan du helt klart en klage mulighet, og da er det igjen viktig å være klar å tydelig på hva som har skjedd.

Noe som også kan hjelpe er å nevne at du vil ta denne saken videre i systemet. Forsikringsselskaper er veldig redd for å få dårlig oppmerksomhet.
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Generelle næringslivsdiskusjoner Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.