NUF vs AS om man satser internasjonalt?

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Eget Firma - selskapsformer - kapitalutvidelse
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
FaboloUs
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 17 des. 2007 22:50    Emne: NUF vs AS om man satser internasjonalt? Svar med sitat

Er det noe som helst grunn til at man ikke skal velge NUF om man vil satse internasjonalt og ha hoveddelen av firmaet i England?

Jeg ser ikke noe grunn til å starte et AS i norge når mesteparten av virksomheten vil foregå i utlandet.

hva synes dere?
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
clinton4
Administrator

InnleggSkrevet: 17 des. 2007 22:58    Emne: Svar med sitat

Det er vel bare fordeler med å driver et NUF vs AS, bortsett fra at bankene ikke er så villige til å låne bort penger til NUF selskaper uten ekstra garantier. Så jeg ville til en hver tid ha valgt et NUF selskap, uansett om jerg skulle driver i Norge eller i utlandet.
Til toppen!
Msites Ltd
Veteran

InnleggSkrevet: 18 des. 2007 23:09    Emne: Svar med sitat

NUF = Norsk avdeling av Utenlandsk Foretak!!!

Hvis du ikke skal drive virksomhet i Norge er det vel i bunn og grunn ikke nødvendig å opprette et NUF i Norge heller. Er bare å registrere et selskap i UK eller Seychellene e.l.

NUF er en NORSK betegnelse på en NORSK avdeling! Kan ofte mange tror det er en selskapsbetegnelse for et utenlandsk foretek, noe det ikke er!!

Mitt motto: ALT ER MULIG!
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
FaboloUs
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 19 des. 2007 18:26    Emne: Svar med sitat

takk for responsen Smile

Det vil jo selvfølgelig være litt arbeid her i norge og, derfor har jeg ressonert meg frem til at det ikke er noe vits med AS når mesteparten av aktiviteten vil foregå i utlandet. Er jo forståelig med at NUF bare er en norsk avdeling med et moderselskap i et annet land, men det er nok den enkleste veien å gå om man vil satse utenfor norges grenser.
Til toppen!
Espen
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 23 mars 2009 12:52    Emne: Slipper revisjon Svar med sitat

Msites Ltd skrev:
NUF = Norsk avdeling av Utenlandsk Foretak!!!

Hvis du ikke skal drive virksomhet i Norge er det vel i bunn og grunn ikke nødvendig å opprette et NUF i Norge heller. Er bare å registrere et selskap i UK eller Seychellene e.l.

NUF er en NORSK betegnelse på en NORSK avdeling! Kan ofte mange tror det er en selskapsbetegnelse for et utenlandsk foretek, noe det ikke er!!

Fordelen med et NUF i forhold til AS er at man slipper resvisjonsutgiftene hvis jeg har fortått det riktig, vel og merke med omsetning under 5 millioner.
Til toppen!
mate
Medlem

InnleggSkrevet: 23 mars 2009 17:18    Emne: Svar med sitat

Har du en nettbutikk som er .com da er den ikke i Norge. da kan du ha et selskap hvor du vil i verden.
Selger du varer fra den nettbutikken til Norge så må kunden ved inførsel betale MVA og eventuelt toll etter de reglene som finnes.
Er du bosatt i Norge og skatter til Norge så må du betale skatt av all inntekt/overskudd du har uansett hvor virksomhetene dine er registrert i verden.
Har du kontor og driver virksomheten fra Norge så må du ha et Norsk selskap eller et Nuf (Norsk avdeling av et utenlandsk selskap) registrert i Norge.

Mate Smile
Til toppen!
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Eget Firma - selskapsformer - kapitalutvidelse Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.