| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
FaboloUs Nytt medlem
|
Skrevet: 17 des. 2007 22:50 Emne: NUF vs AS om man satser internasjonalt? |
|
|
Er det noe som helst grunn til at man ikke skal velge NUF om man vil satse internasjonalt og ha hoveddelen av firmaet i England?
Jeg ser ikke noe grunn til å starte et AS i norge når mesteparten av virksomheten vil foregå i utlandet.
hva synes dere? |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
clinton4 Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
Msites Ltd Veteran
|
Skrevet: 18 des. 2007 23:09 Emne: |
|
|
NUF = Norsk avdeling av Utenlandsk Foretak!!!
Hvis du ikke skal drive virksomhet i Norge er det vel i bunn og grunn ikke nødvendig å opprette et NUF i Norge heller. Er bare å registrere et selskap i UK eller Seychellene e.l.
NUF er en NORSK betegnelse på en NORSK avdeling! Kan ofte mange tror det er en selskapsbetegnelse for et utenlandsk foretek, noe det ikke er!! _________________ Bli med i diskusjonen på Håndballforumet!
Mitt motto: ALT ER MULIG! |
|
| Til toppen! |
|
 |
FaboloUs Nytt medlem
|
Skrevet: 19 des. 2007 18:26 Emne: |
|
|
takk for responsen
Det vil jo selvfølgelig være litt arbeid her i norge og, derfor har jeg ressonert meg frem til at det ikke er noe vits med AS når mesteparten av aktiviteten vil foregå i utlandet. Er jo forståelig med at NUF bare er en norsk avdeling med et moderselskap i et annet land, men det er nok den enkleste veien å gå om man vil satse utenfor norges grenser. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Espen Nytt medlem
|
Skrevet: 23 mars 2009 12:52 Emne: Slipper revisjon |
|
|
| Msites Ltd skrev: |
NUF = Norsk avdeling av Utenlandsk Foretak!!!
Hvis du ikke skal drive virksomhet i Norge er det vel i bunn og grunn ikke nødvendig å opprette et NUF i Norge heller. Er bare å registrere et selskap i UK eller Seychellene e.l.
NUF er en NORSK betegnelse på en NORSK avdeling! Kan ofte mange tror det er en selskapsbetegnelse for et utenlandsk foretek, noe det ikke er!! |
Fordelen med et NUF i forhold til AS er at man slipper resvisjonsutgiftene hvis jeg har fortått det riktig, vel og merke med omsetning under 5 millioner. |
|
| Til toppen! |
|
 |
mate Medlem
|
Skrevet: 23 mars 2009 17:18 Emne: |
|
|
Har du en nettbutikk som er .com da er den ikke i Norge. da kan du ha et selskap hvor du vil i verden.
Selger du varer fra den nettbutikken til Norge så må kunden ved inførsel betale MVA og eventuelt toll etter de reglene som finnes.
Er du bosatt i Norge og skatter til Norge så må du betale skatt av all inntekt/overskudd du har uansett hvor virksomhetene dine er registrert i verden.
Har du kontor og driver virksomheten fra Norge så må du ha et Norsk selskap eller et Nuf (Norsk avdeling av et utenlandsk selskap) registrert i Norge.
Mate  |
|
| Til toppen! |
|
 |
|