| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Hvor mye kunne du tenke deg å betale for en 82" Plasma? |
| 10000 (Sammen med 20 personer) |
|
80% |
[ 49 ] |
| 15000 (Sammen med 15 personer) |
|
9% |
[ 6 ] |
| 20000 (Sammen med 10 personer) |
|
1% |
[ 1 ] |
| 30000 (Sammen med 5 personer) |
|
3% |
[ 2 ] |
| 50000 (Alene) |
|
3% |
[ 2 ] |
| 146000 (På Elkjøp) |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Antall stemmer : 61 |
|
| Forfatter |
Beskjed |
Corleone Elite medlem
|
Skrevet: 12 okt. 2004 21:22 Emne: Hva dette forumet handler om (om å importere sammen) |
|
|
Når man alene går til Kina for å importere èn Plasma TV er det som regel ingen som gidder å gi gode priser.
Men skal man ha 10 stk derimot, ja da er "ALLE" interessert i å gi bedre betingelser.
Forumet fungerer slik at man legger ut en gjenstand man ønsker å kjøpe fra eBigChina.com (eller et annet sted) og søker etter andre interessenter som også ønsker det samme produktet. Når man er blitt mange nok (f.eks 10 stk investerer 10 000 kroner hver for en 82" Plasma TV) så har man plutselig midler til å realisere drømmen om en flat sexy sak på veggen.
Spørsmål kan stilles i "Varehandel & Import"
Sist endret av Corleone 15 juli 2006 02:50, totalt endret 2 ganger |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
japp Veteran
|
Skrevet: 13 okt. 2004 22:26 Emne: |
|
|
| Dette er et meget bra tilltak, da det kan være med på å får slike små "importører" på banen og teste ut dette import eventyret som blir lovpriset på denne siden. Når man først har tjent 20K på å importere 1 tv er det fort å hive seg på et større parti neste gang, og vips så har vi et import selskap gående! |
|
| Til toppen! |
|
 |
Corleone Elite medlem
|
Skrevet: 13 okt. 2004 22:27 Emne: |
|
|
Det er riktig
Og det er nettop det det handler om, hjelpe hverandre med å lykkes. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Investor Veteran
|
Skrevet: 14 okt. 2004 17:58 Emne: |
|
|
| Har du bilde av denne Plasma skjermen slik at vi kunne fått tatt en titt? |
|
| Til toppen! |
|
 |
rscue Veteran
|
Skrevet: 15 okt. 2004 23:43 Emne: |
|
|
kunne faktisk tenkt meg 2 skjermer jeg, hadde vært litt interesant å ha litt mer specs på disse skjermene ..
ole |
|
| Til toppen! |
|
 |
Investor Veteran
|
Skrevet: 17 okt. 2004 21:53 Emne: |
|
|
"10000 (Sammen med 20 personer)
15000 (Sammen med 15 personer)
20000 (Sammen med 10 personer)
30000 (Sammen med 5 personer)
50000 (Alene)
146000 (På Elkjøp)"
Hvis vi skal klare å få Plasma til 10 000 kroner ved 20 personer.... Hvor mange skjermer må HVER bestille da? 1, 5, 10?
Og hva med 5-15 personer... |
|
| Til toppen! |
|
 |
Corleone Elite medlem
|
Skrevet: 17 okt. 2004 22:04 Emne: |
|
|
| en skjerm hver. |
|
| Til toppen! |
|
 |
rolf vang Veteran
|
Skrevet: 17 okt. 2004 22:25 Emne: |
|
|
Jepp da e æ tebake!
Skal si det har skjedd forandringer her på forumet. Kom nettop hjem fra tailand hvor vi var å kikket på nye former i størrelsen 28 fot, men fant jo ut at det lønner seg å importere fabrikknye båter fra tailand istedenfor å stå på verkstedet å bygge selv.
kommer med mer info senere, men importcluster virker jo kjempebra! |
|
| Til toppen! |
|
 |
rscue Veteran
|
Skrevet: 18 okt. 2004 12:37 Emne: |
|
|
Hadde vært litt stillig om det hadde vært mulig for folk å legge igjen svar på hvor mange hver enkelt kunnne tenkt seg å bestille, hadde da vært kanskje raskere å fylle kvoten for godt kjøp.. M
Men no er det vel fåtallet som har plass til 2 store plasmaer i hjemmet sitt, men muligheten for å selge den ekstra skjermen i lokal laget der en selger er no der..
Ideen bak import cluster er meget bra
Ole |
|
| Til toppen! |
|
 |
japp Veteran
|
Skrevet: 18 okt. 2004 14:10 Emne: |
|
|
en tanke jeg har fått er å muligens utvide porsjektet til å drive kun business. Tanken min er som følger....:
Man kjøper inn et parti, man legger andeler, tilsvarende det antall objekter man handler inn. Slik at med et eksempel på TV tilsvarer en andel en tv. Istede for å ditribuere ut til den enkelte tar en person på seg jobben som "selger" mot en 10-20% av salgsummen som provisjon. Det gjenværende betales ut til andelshaverne. Jeg ser for meg at hver andelshaver er selv ansvarlig for beskatning etc.etc enten gjennom eget selskap eller en konto på cayman Islands ! Jeg ser ikke for meg å danne et eget selskap for formålet, men det er jo også en mulighet.
man sitter da med en "pant" i et tv. hvis det mot formodning ikke skulle bli solgt.
Dette gjøres for hvert nytt parti det er stemning for å importere.
Kun en tanke fra min side. Inspill? Skjønner dere tanken bak? |
|
| Til toppen! |
|
 |
Corleone Elite medlem
|
Skrevet: 18 okt. 2004 20:38 Emne: |
|
|
| jepp, skjønner veldig godt hva du mener. |
|
| Til toppen! |
|
 |
rscue Veteran
|
Skrevet: 18 okt. 2004 21:18 Emne: |
|
|
Forstår godt hva du mener, men da må du selge andelen før du handler slik at du ikke sitter der igjen uten noe...
Slik at alle forhandsbetaler for sin andel og du får dermed også litt cash i bakhand som kanskje gjør det mer attraktivt for deg å bestille noen eksenplar ekstra. Og som igjen vil trekke prisen litt lenger ned, du sitter dermed igjen med litt mer enn om du handler selv..
Har jeg forstått det riktig ???
Ole |
|
| Til toppen! |
|
 |
japp Veteran
|
Skrevet: 18 okt. 2004 21:40 Emne: |
|
|
| Ja, enig i at aller må forhåndsbetal sin andel, men jeg hadde ikke i førsteomgang tenkt meg selv som "selger", var bare et forslag fra min side. Tiden strekker ikke til.... Men kan vær med på en andel hvis det er et bra produkt. Må vel være en skarpskodd selger på forumet her som er mellom to prosjekt eller finner tid til litt mer. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Corleone Elite medlem
|
Skrevet: 18 okt. 2004 22:20 Emne: |
|
|
hehe, ikke se på meg. Jeg er involvert i tre prosjekter og har ikke mer tid enn at jeg må bruke de seks timene til å sove  |
|
| Til toppen! |
|
 |
Investor Veteran
|
Skrevet: 18 okt. 2004 23:48 Emne: |
|
|
| sunmørsgodt skrev: |
Hadde vært litt stillig om det hadde vært mulig for folk å legge igjen svar på hvor mange hver enkelt kunnne tenkt seg å bestille, hadde da vært kanskje raskere å fylle kvoten for godt kjøp..
Ole |
Kunne tenkt meg 3 stk. til pris 10 000 kroner per stk. |
|
| Til toppen! |
|
 |
japp Veteran
|
Skrevet: 19 okt. 2004 08:14 Emne: |
|
|
re:the source
Tenkte at noen må vel se inntekstpotenisialet her....! skjønner at du jobber døgnet rundt! |
|
| Til toppen! |
|
 |
Corleone Elite medlem
|
Skrevet: 19 okt. 2004 08:26 Emne: |
|
|
dette er det et enormt inntektspotensiale i, og det krever heller ikke all verdens kapital.
Det eneste er at man bør skaffe seg gode kontakter i Kina, gjerne "ansette" en kineser til å forhandle priser for deg.
for 2500 kroner pr måned kan du ha en kineser som jobber full tid med å skaffe varer for deg. Det var det de gjorde hos www.importklubben.no |
|
| Til toppen! |
|
 |
japp Veteran
|
Skrevet: 19 okt. 2004 09:18 Emne: |
|
|
Tar med den frihet å lys ut stillingen som selger og administrator for cluster investor prosjektet:
Skrive om deg selv, og dine kvalifikasjoner og de som kjøper andeler i prosjektet får stemme over hvem de ønsker som sin salgsrep. |
|
| Til toppen! |
|
 |
jodo Medlem

|
Skrevet: 19 okt. 2004 18:35 Emne: |
|
|
| japp skrev: |
| Må vel være en skarpskodd selger på forumet her som er mellom to prosjekt eller finner tid til litt mer. |
Ble jo litt pirret av tanken her da men....
Har jobbet en del med produkt salg tidligere men har nå begynt i nordsjøen, med en del tid til overs...
Tidligere så jobbet jeg en del mot England vedr. import men har ikke jobbet mot Asia før.
Jan _________________ Hvorfor ikke satse tiden din på et selskap som holder hva de lover?
Go for Giicorp
http://my.giicorp.com/jodo |
|
| Til toppen! |
|
 |
japp Veteran
|
Skrevet: 19 okt. 2004 21:20 Emne: |
|
|
det er bra.... tar vi det som en "søknad" ? Flere? |
|
| Til toppen! |
|
 |
rscue Veteran
|
Skrevet: 19 okt. 2004 22:56 Emne: |
|
|
Joa, er med jeg også. Hadde vært "gøy" å realisert noe slikt..
Har for tiden et prosjekt gående for mitt enkeltmannsfirma, men med forskuddsbetaling for hver andel så hadde jo dette gått i box også..
Men det hadde jo vært fornuftig å visst om vi har nok folk til evt å drive med import cluster, skal en bruke tid på dette bør vi allefall være 15-20 stk eller 10 stk som kjøper min 2 produkt..
MVh
Ole |
|
| Til toppen! |
|
 |
Investor Veteran
|
Skrevet: 19 okt. 2004 23:10 Emne: |
|
|
| japp skrev: |
en tanke jeg har fått er å muligens utvide porsjektet til å drive kun business. Tanken min er som følger....:
Man kjøper inn et parti, man legger andeler, tilsvarende det antall objekter man handler inn. Slik at med et eksempel på TV tilsvarer en andel en tv. Istede for å ditribuere ut til den enkelte tar en person på seg jobben som "selger" mot en 10-20% av salgsummen som provisjon. Det gjenværende betales ut til andelshaverne. Jeg ser for meg at hver andelshaver er selv ansvarlig for beskatning etc.etc enten gjennom eget selskap eller en konto på cayman Islands ! Jeg ser ikke for meg å danne et eget selskap for formålet, men det er jo også en mulighet.
man sitter da med en "pant" i et tv. hvis det mot formodning ikke skulle bli solgt.
Dette gjøres for hvert nytt parti det er stemning for å importere.
Kun en tanke fra min side. Inspill? Skjønner dere tanken bak? |
Hva med de som vil kjøpe en til seg selv og kanskje noen til familie og kjente, pluss selge noen i tillegg til ukjente? |
|
| Til toppen! |
|
 |
japp Veteran
|
Skrevet: 20 okt. 2004 09:21 Emne: |
|
|
hmmm... Intressang problemstilling.
Men det kan vel ikke være værre enn at man tar ut disse man vil til eget bruk ferdig betalt for frakt.
Betaler ikke salgsprovisjon da. |
|
| Til toppen! |
|
 |
rscue Veteran
|
Skrevet: 26 okt. 2004 13:53 Emne: |
|
|
Salgsprovisjonen er jo for at noen i det hele tatt skal gidde å drive med det, så familie medlemmer kan jo så klart kjøpe noen da det blir flere som vil ha og det presser jo ned prisene for oss andre..
Spm er vel heller at den som skal ha salgsprovisjon skal være ansvarlig for garanti, reprasjon og slike saker?? Eller om hver enkelt skal sitte med ansvaret for dette selv..
For en billig plasm på 84" er jo ikke det den største risikoen hvis en samenligner denne og å kjøpe en til 160 000, da har man jo også rettigheter......Men det koster jo mangedoblet også og da forventer enn seg mer service...
Ole |
|
| Til toppen! |
|
 |
Rocco Nytt medlem
|
Skrevet: 03 nov. 2004 23:48 Emne: |
|
|
Hei.
Må først få takke for et interessent og spennende forum.
Jeg er ny her og ble litt tent på en 84" plasma tv, er denne topicen lagt død eller er det noen som har planer om å bestille???
Virker jo som det er en del som kunne tenkt seg en slik....
Mvh |
|
| Til toppen! |
|
 |
|