| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
PetterD Nytt medlem
|
Skrevet: 10 feb. 2010 10:48 Emne: Spørsmål vedr utsendelse av pakker/edi/frankering |
|
|
Heisann,
Har fulgt litt med på forumet her og vil gjerne takke alle sammen for mange interessante diskusjoner. Er uten tvil uvurderlig for en nybegynner som har gått "svanger" om å starte for seg selv en god stund..
Har tenkt på dropshipping og salg med varer på lager, og regner med at jeg vil gå for det siste alternativet, slik at jeg har bedre kontroll på utsendelser (og dermed får mer fornøyde kunder..)
Ser at feks nettbutikk fra Mystore.no kan enkelt integreres med Proteria for EDI og evt Mamut for regnskaps, men har ikke heelt oversikten over hvordan utsendelser fungerer..
Er det slik at man via Proteria skriver ut (og frankerer) brev/pakker og leverer disse i en haug på posten, som igjen frankerer pakkene og fakturerer meg i ny og ne, eller må jeg fortsatt frankere (eller benytte ferdig frankert Smartpost) ?
Siden jeg er i full jobb (med en veldig hyggelig arbeidsgiver som gir meg tillatelse til en biintekt) vil ordrer/utsendelser i all hovedsak håndteres etter kl 17 og i helger. Vil det være problem med EDI-løsning/frankering av innkomne ordrer etter kl 15?
Takker for alle svar  |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
akvario Administrator

|
Skrevet: 11 feb. 2010 20:59 Emne: |
|
|
Hei
For mer informasjon om hvordan Proteria fungerer mot nettbutikker hos mystore.no anbefaler jeg deg å se filmen i kunnskapsbasen til Mystore.no
Du kan ikke benytte EDI systemer til brevpost, kun pakker. Pakker å frankeres.
| Sitat: |
| Siden jeg er i full jobb (med en veldig hyggelig arbeidsgiver som gir meg tillatelse til en biintekt) vil ordrer/utsendelser i all hovedsak håndteres etter kl 17 og i helger. Vil det være problem med EDI-løsning/frankering av innkomne ordrer etter kl 15? |
Dette vil ikke føre til noe problemer, du kan melde inn pakker til Posten igjennom EDI systemet 24 timer i døgnet, samt levere disse på et postkontor som har åpent på kveldstid.
Anbefaler deg forresten en integrasjon mellom nettbutikk og E-conomic(regnskapssystem). Hos Mystore.no er denne integrasjon kostnadsfri
Ta gjerne kontakt med oss på 21 98 24 74 om du har flere spørsmål.
Yngve
Mystore.no _________________
oscommerce supportforum
Starte webshop ?
|
|
| Til toppen! |
|
 |
PetterD Nytt medlem
|
Skrevet: 15 feb. 2010 09:43 Emne: |
|
|
Hei, og takk for svar!
E-conomic så helt klart interessant ut! Liker tanken på å kjøre det meste over nett.
Støtter Mystore.no valg for ulike type pakker/leveringer (dør-dør, bedriftspakke, over natt etc) ? |
|
| Til toppen! |
|
 |
akvario Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
|