Skatt på mobil og bredbånd. (Den rødgrønne regjeringen)
Gå til side Forrige  1, 2

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Arkivet
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
cyrilp
Veteran

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 15:08    Emne: Svar med sitat

Hele greia er jo at oljefondet er egentlig knøttlite om man bare sitter med det til oljeinntektene tar slutt... hvor lenge varer 1-3 millioner pr pers om 30% av inntektene til staten tar slutt...

Her er det snakk om å spare seg til fant. Hadde man derimot investert deler av pengene i å videreutvikle Norsk næringsliv for å bygge opp til mer alternative inntekter fra industrien i fremtiden ville det vært mye bedre enn å sitte på bankboken.

Se på svenskene... de utvikler industrien så det skriker etter... Ericsson, IKEA, H&M mm...

Hva har vi? 30 plattformer og fiske... hehe. (satt litt på spissen) Wink
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post MSN Messenger-adresse
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 15:08    Emne: Svar med sitat

Biler kan bruke vann, eller hydrogen som fremdriftsmidler, og dette har vaert kjent lenge. Av en eller annen grunn satses det ikke paa forskning paa omraadet Wink
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 15:11    Emne: Svar med sitat

Sitat:
Hva har vi? 30 plattformer og fiske... hehe. (satt litt på spissen)

Det er ikke satt paa spissen, og begge delene er en ikke-fornybar ressurs om man ikke greier aa forvalte det paa skikkelig maate.

Hvor mange bedrifter flagger ut pr. aar regnet paa BNP i forskjell til det som blir skapt? Tror nok det gaar i minus, og det vil det fortsette med om ikke norge skal slutte aa leke "den snille onkel" ute i den store verden.
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
Bizminizer
Moderator

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 15:12    Emne: Svar med sitat

cyrilp skrev:

Her er det snakk om å spare seg til fant. Hadde man derimot investert deler av pengene i å videreutvikle Norsk næringsliv for å bygge opp til mer alternative inntekter fra industrien i fremtiden ville det vært mye bedre enn å sitte på bankboken.

Jaggu bra vi har innovasjon Norge da!

hehe Wink
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 15:16    Emne: Svar med sitat

Sitat:
Jaggu bra vi har innovasjon Norge da!

Dom flagger vel snart ut de og Laughing
Cypherus
Moderator

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 15:40    Emne: Svar med sitat

Er det noe rart folk flytter bedriftene sine utenlands sier bare jeg..
De politikerene burde snart begynne å tenke seg om, å innse at det er en grunn for at folk velger å rømme landet.. Dem skal jo ha innsyn i absolutt alt, dem skal ha halvparten av alt vi tjener og det er ikke måte på.

Staten er den største tyven av dem alle. Jeg håper bare vi får en Robin Hood snart, som kan lage litt krøll for "maktene" : )
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 16:56    Emne: Svar med sitat

Sitat:
Jeg håper bare vi får en Robin Hood snart

"Robin hood" er her han.
Foelg med paa statistikken over nordmenn som emigrerer til utlandet, og bedrifter som flagger ut.

Det ender nok med at det blir sittende 300.000 statsansatte med kontorjobber i tjukkeste oslogryta mens resten av landet ligger oede.
Hvem faen skal betale loenningene til disse da?
Cypherus
Moderator

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 17:34    Emne: Svar med sitat

Sparke dem ?
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 17:52    Emne: Svar med sitat

Cypherus skrev:
Sparke dem ?

Hvem skal sparke dem da?? Laughing Laughing Laughing
Cypherus
Moderator

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 17:59    Emne: Svar med sitat

vel, da kan vi jo la dem sitte der uten lønn : )
Bizminizer
Moderator

InnleggSkrevet: 17 mars 2006 19:33    Emne: Svar med sitat

jeg skal opprette et kollektiv kalt "Solens Gård" hvor alle kan bo og jobbe og få mat og åndelig føde. De kan komme dit
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 18 mars 2006 05:45    Emne: Svar med sitat

Bizminizer skrev:
jeg skal opprette et kollektiv kalt "Solens Gård" hvor alle kan bo og jobbe og få mat og åndelig føde. De kan komme dit

...og du selv skal omdoepes til Stalin og predike hvor godt alle har det ? Laughing Laughing Laughing
Cypherus
Moderator

InnleggSkrevet: 19 mars 2006 14:03    Emne: Svar med sitat

Tilbake til teamet !

Jeg tror mobil delen av denne loven kommer til å bli ubrukelig om noen år. Vi ser jo flere og flere som går fra fast telefon til IP telefon. Om noen år har nok fast telefonen blitt slått ut. Det vil også være bedre tilgang til trådløs internett tilgang, noe mobil industrien vil utnyte.

Snart skal dere se Norge er en stor wifi sone, å alle ringing går over internett.
Chriz
Elite medlem

InnleggSkrevet: 19 mars 2006 21:17    Emne: Svar med sitat

Når det er billigere og bruke mobilen og ringe til andre mobiler en å bruke fasttelefonen er nok dette som blir mindre og mindre av.
Mobil er jo ikke dyrt lengere...

Men at SV`s mobilskatt rimer jo ikke. Mobil i jobbsammenheng er jo ikke en gode men et must. Slik samfunnet er lagt opp i dag er du ikke ferdig klokka 16:00, men når du kommer hjem må du sitte i telefonen og sende e-poster i firmaets regi.
En gammeldags påstand at dette er en firmagode !

Men klart Halvorsen må få inn noe hun som alle andre. Hadde hun ikke satt lit på denne saken hadde hun gått løs på noe annet som sikkert hadde hørt like så dumt ut.

Men dette snakket om hva parti som er bra etc. så er mesteparten av dette oppfattet fra media.
I tv dueller fighter de kun for sine "populære" saker mens de "upopulære"
sakene ikke kommer frem.

Skal man lære av partiene så må man lese partiprogrammer og hva de står for.
Alltid stått på for Carl Ivar, men etter å ha summert deler av politikken deres er jeg skremt. De lever av populisme, skal vedde på at halvparten av velgerene ikke vet hva de stemte på.

Og det siste dumme jeg hørte fra FRP var at de ville dele ut bankkort til alle normenn i landet med x-antall kroner på som vi kunne bruke til hva vi ville da oljefondet var høyere en forventet...

Å hjelpe meg sier jeg.....

At midler kan settes av annerledes... ja.. men der kommer aldri noen til å bli enige i.. Men at Norge blir et bedre velferdssamfunn med AP i spissen er jeg skråsikker på !

Måten det blir gjort på er jo på tryne i min oppfatning.. Den med høyest % ved valg burde stå som eneråder.
Tenk sist valg når Høyre fikk flest % så fikk vi presten som statsminister som attpåtil var en av landets minste partier... Hallo ?? Fortell meg logikken bak dette !

Populisme partiet og jesus partiet burde legge sannheten på bordet for velgerene !
Vel.. Jesus partiet har jo gjort det når en ser oppslutninga deres om dagen
Rolling Eyes
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 19 mars 2006 21:51    Emne: Svar med sitat

Jeg stemmer kystpartiet! Cool
japp
Veteran

InnleggSkrevet: 20 mars 2006 10:08    Emne: Svar med sitat

FRP skal få lov til å leke i sandkassen så mye de vil, bare det ikke står NORGE på utsiden. Hold FRP langt unna allt som heter regjeringsmakt.
Jeg liktet det bedre slik det var før.12.11.05

Forøvrig når det gjelder mobilskatten gjelder følgende regler:
Hvis arbeidsgiver dekker 1000 kr av mobilregninga i året, er fordelen skattefri.Dette er et nettobeløp så hvis regninga er på 2000 og den ansatte betaler 1000 går dette til fradrag.

Fordelen kan maks setters til 4000. Så hvis det blir dekket bruke over 5000 får man ikke skattepliktig fordel på mer enn 4000.
Skatten blir da 4000*0,36= 1440 kr. max

Hvis det blir dekket både mobil, bredbånd, hjemmetelefon settes fordelen til max 6000.
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Arkivet Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.