Hvordan er lovene rundt import/salg av kjente merkevarer?

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Import - eksport - frakt - toll
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
pinball
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 30 jan. 2010 17:20    Emne: Hvordan er lovene rundt import/salg av kjente merkevarer? Svar med sitat

Hei!

Snuser litt på mulighetene innenfor import, men det er et par ting jeg føler jeg må ha klarhet i.

1. Hvordan er egentlig lovene når det kommer til import og salg av kjente merkevarer? Som f.eks Gucci, Apple, Levis etc. Jeg har lest litt her på forumet, og sett flere eksempler på at det ikke er lov å selge slike varer uten å være sertifisert av selve merkevaren. Så hvordan vet man hva som er lov og ikke?

2. Sider som f.eks Alibaba har utrolig mye falske produkter som presenteres som ekte merkevarer. Er det noe som helst mulighet for å finne ut om noe er falskt utenom å faktisk bestille et par samples?
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
buyonline
Moderator

InnleggSkrevet: 25 feb. 2010 10:07    Emne: Svar med sitat

Så lenge varen er ekte kan du importere og selge så mye Du vil. Poblemet er jo å få tak i varen til en pris som Du kan tjene på.

I Norge kan Du også selge replica, så lenge merket ikke har en midlertidig forføyning.
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Import - eksport - frakt - toll Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.