Selge firma?

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Generelle næringslivsdiskusjoner
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
Gründeren
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 02 nov. 2009 16:56    Emne: Selge firma? Svar med sitat

Jeg vurderer å selge et av mine selskap innen et par månder, det første jeg ville likt og vite var den estimerte verdien på selskapet.

Er det ikke en slags "pekepinne tabell" du kan følge for å få en viss oppfatning på prisantydningen man kan selge bedriften for? Mener å ha hørt at man skal regne 7-10 år frem i tid. Er ikke helt sikker på dette. Noen som vet noe om dette?

Razz
Taurus
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 27 jan. 2010 14:06    Emne: Re: Selge firma? Svar med sitat

Gründeren skrev:
Jeg vurderer å selge et av mine selskap innen et par månder, det første jeg ville likt og vite var den estimerte verdien på selskapet.

Er det ikke en slags "pekepinne tabell" du kan følge for å få en viss oppfatning på prisantydningen man kan selge bedriften for? Mener å ha hørt at man skal regne 7-10 år frem i tid. Er ikke helt sikker på dette. Noen som vet noe om dette?

Razz

Jeg vet "mye" om det. Er bedriftsmegler og jobber med slike temaer.
7-10 år... ja, da må selskapet være stort med mange ansatte med en veletablert infrastruktur ++
For mindre selskaper er situasjonen en helt annen. Jeg skuffer de fleste som lurer på hva markedet er villig til å gi for et mindre selskap..... og markedet har en tendens til å skuffe meg igjen.
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post
Gründeren
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 30 jan. 2010 15:27    Emne: Svar med sitat

Tviler ikke på at mange blir skuffet over det ja. Jeg har selv ikke for høye forventinger til hva jeg skal ha for selskapet. Selges på grunn av tidsmangel og ikke på grunn av å tjene penger.
sliten leder
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 27 juni 2010 17:33    Emne: Svar med sitat

Spørsmålet er nok hva du har som er av verdi? - og deretter hvem som kunne være en kandidat for å kjøpe selvsagt.

En måte å beregne en verdi på er å neddiskontere fremtidig kontantstrøm. Ikke sjeldent ender du opp med en hestehandel i innspurten.. Da kommer det til å bli helt avgjørende hvor god forhandler du er.
Lykke til!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Generelle næringslivsdiskusjoner Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.