| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
Gründeren Nytt medlem
|
Skrevet: 02 nov. 2009 16:56 Emne: Selge firma? |
|
|
Jeg vurderer å selge et av mine selskap innen et par månder, det første jeg ville likt og vite var den estimerte verdien på selskapet.
Er det ikke en slags "pekepinne tabell" du kan følge for å få en viss oppfatning på prisantydningen man kan selge bedriften for? Mener å ha hørt at man skal regne 7-10 år frem i tid. Er ikke helt sikker på dette. Noen som vet noe om dette?
 _________________ www.GratisFrakt.no - Billig, Enkelt & Sikkert |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
Taurus Nytt medlem
|
Skrevet: 27 jan. 2010 14:06 Emne: Re: Selge firma? |
|
|
| Gründeren skrev: |
Jeg vurderer å selge et av mine selskap innen et par månder, det første jeg ville likt og vite var den estimerte verdien på selskapet.
Er det ikke en slags "pekepinne tabell" du kan følge for å få en viss oppfatning på prisantydningen man kan selge bedriften for? Mener å ha hørt at man skal regne 7-10 år frem i tid. Er ikke helt sikker på dette. Noen som vet noe om dette?
 |
Jeg vet "mye" om det. Er bedriftsmegler og jobber med slike temaer.
7-10 år... ja, da må selskapet være stort med mange ansatte med en veletablert infrastruktur ++
For mindre selskaper er situasjonen en helt annen. Jeg skuffer de fleste som lurer på hva markedet er villig til å gi for et mindre selskap..... og markedet har en tendens til å skuffe meg igjen. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Gründeren Nytt medlem
|
Skrevet: 30 jan. 2010 15:27 Emne: |
|
|
Tviler ikke på at mange blir skuffet over det ja. Jeg har selv ikke for høye forventinger til hva jeg skal ha for selskapet. Selges på grunn av tidsmangel og ikke på grunn av å tjene penger. _________________ www.GratisFrakt.no - Billig, Enkelt & Sikkert |
|
| Til toppen! |
|
 |
sliten leder Nytt medlem
|
Skrevet: 27 juni 2010 17:33 Emne: |
|
|
Spørsmålet er nok hva du har som er av verdi? - og deretter hvem som kunne være en kandidat for å kjøpe selvsagt.
En måte å beregne en verdi på er å neddiskontere fremtidig kontantstrøm. Ikke sjeldent ender du opp med en hestehandel i innspurten.. Da kommer det til å bli helt avgjørende hvor god forhandler du er.
Lykke til! _________________ http://www.slitenleder.no
Ta bedriften din på alvor! |
|
| Til toppen! |
|
 |
|