Foretak og plikter ved salg av varer?

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Regnskapsførsel - revisjon - mva - skatt
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
R-man
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 19 des. 2009 20:10    Emne: Foretak og plikter ved salg av varer? Svar med sitat

Hei,

Ser her er mange gode råd, og kanskje mye av det jeg lurer på står i et annet innlegg..

Litt om situasjon:
Jeg har startet et enkeltmannsforetak og har planer om å selge importerte varer over nettbutikk, til det norske markedet. Siden jeg ikke vet hvordan markedet vil reagere så kan jeg ikke si hvor mye jeg kommer til å ha i omsetning. Men det er et mål å komme over 50.000,-

Så derfor lurer jeg på hvilke plikter for innbetaling av mva, regnskap og andre innleveringer som må følges? Hvor finner man en enkel og grei oversikt og datoer man må følge?

Må man opprette en bedriftskonto?
Skal man ha skattetrekkskonto dersom man tar ut penger til seg selv, eller eventuelt til bruk på kjøp av nye varer?

Evt. kunne noen listet opp en oversikt over viktige steg som bør/skal følges når man har enkeltmannsforetak?

Takker for alle svar Smile
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Regnskapsførsel - revisjon - mva - skatt Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.