Opphavsrettighet på logo?

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Juss - lover og regler
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
T-man
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 12 feb. 2007 08:36    Emne: Opphavsrettighet på logo? Svar med sitat

Heisann!

Jeg selger klistremerker i nettbutikken min.. Ser at det er endel andre sider som selger klistremerker med andres logoer på, f.eks. Nissan, Suzuki .. Lurte derfor litt på hvordan reglene er på dette? Kan jeg lovlig selge klistremerker med f. eks. Suzuki-logoen, eller må jeg få tillatelse til dette fra hver enkelt produsent?

Takk. Cool
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post
Mr.H
Medlem

InnleggSkrevet: 14 juni 2007 14:41    Emne: Svar med sitat

Hei. tok en titt på den butikken med klistemerker, det virket som en veldig enkel butikk å handle påWink
ThomasH
Veteran

InnleggSkrevet: 14 juni 2007 15:36    Emne: Re: Opphavsrettighet på logo? Svar med sitat

T-man skrev:
Heisann!

Jeg selger klistremerker i nettbutikken min.. Ser at det er endel andre sider som selger klistremerker med andres logoer på, f.eks. Nissan, Suzuki .. Lurte derfor litt på hvordan reglene er på dette? Kan jeg lovlig selge klistremerker med f. eks. Suzuki-logoen, eller må jeg få tillatelse til dette fra hver enkelt produsent?

Takk. Cool

kommer vel ann på om du produserer disse selv eller om du kjøper de inn?

En logo er jo opphavsrettet til å begynne med.

men så er det jo gråsoner, det er jo mange firmaer som tilbyr logoene sine i forksjellige format og farger til fri nedlastning og til bruk ved feks linking osv.
google .. etc

Så er det de som tilbyr logoer etter en avtale er gjort
DIBS feks...
Det å da gå inn på en som er kunde av DIBS og stjele logoen til DISB for å virke proffere når du egentlig har PayPal er nok strengt tatt ikke lov, misvisende informasjon o.l

-for å gjøre det enkelt så hvis du ikke produserer disse selv men kjøper de inn så er det produsenten som skal stå for å ha kontaktet de respektive logo eierene og du kan slappe av å selge.

-men hvis du produserer selv så er det greiest å ta kontakt med logo eierene og høre selv. du får nok ett ja uansett hvem liker vel ikke reklame for seg selv? Smile

Nerden.no Mp3, Mp4, DVD spillere og forbruker elektronikk

Lickylane.com Skreddertilpassede Brudekjoler, Blomsterpike kjoler, Brudepike Kjoler, Tiara, Nattkjoler, Kostymer, Sexy Kjoler, Ringputer, Bryllups tilbehør -Vi ER billigst!

Norvatio.no Bildeler, styling, felger, dekk, lykter
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 14 juni 2007 16:56    Emne: Svar med sitat

Det er ikke ulovlig (enda) å omsette piratkopierte varer i norge all den tid hovedimportøren ikke har en midlertidig forføyning, og har du allerede varene i hende i norge uten å bli stoppet i tollen, kan du, slik jeg har forstått det, fritt distrubiere disse produktene.

phu...enn om det kunne vært like enkelt med ikke-fysiske produkter Smile
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
T-man
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 14 juni 2007 20:14    Emne: Svar med sitat

wannabe: Takk! Kommer nok til å gjøre endel endringer på Dekorshop fremover. Planen er å bruke samme nettbutikken som på Nicedeal - men selvsagt med annet design og andre varer.

ThomasH: Jeg produserer merkene selv! Er vel forsåvidt enig med deg - det sikreste er nok å kontakte hver enkelt produsent. Er gratis reklame for de, så det er nok heller få som takker nei.. Litt av en jobb da!

Takk for innspill! Cool
Til toppen!
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Juss - lover og regler Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.