| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
Finken Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:25 Emne: |
|
|
| Forhekset skrev: |
Jeg skjønner ikke hvorfor du lager så stort nummer ut av dette. DU skrev selv at du mener alle terrorister er muslimer. Hvis du ikke mener det så må du skriver om det første innlegge ditt.
Da må du skrive ikke alle muslimer er terrorister, men MANGE terrorister er muslimer!  |
Såklart lager jeg et stort nummer ut av det når jeg blirt sitert på en ufullstendig setning. Er det virkelig bare du og DTrump som ikke forstår dette? |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
Fresh Veteran
|
|
| Til toppen! |
|
 |
Forhekset Elite medlem
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:28 Emne: |
|
|
| Finken skrev: |
"Ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer". |
¨
| DTrump skrev: |
Akkurat det beror vel litt på hva som er din definasjon på en terrorist. |
Tok meg friheten og endra hans innlegg her litt. Så fortell meg hva er forskjellen, Finken! Uannset så har du skrevet det du har skrevet. Alle terrorister er muslimer! _________________ www.supermarket.no |
|
| Til toppen! |
|
 |
Forhekset Elite medlem
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:30 Emne: |
|
|
Det stod 6 prosent av 1100 muslimer. For alt vi vet så har dem med vilje gått til tvilsomme folk! Og man ser lett på hvem som er idiot også!
Når det er snakk om 1,6 million muslimer i Storbritania. Så er 1100 bare ett lite brøkdel som ikke kan bevise noe som helst! _________________ www.supermarket.no
Sist endret av Forhekset 13 aug. 2006 12:38, totalt endret 3 ganger |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fresh Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:31 Emne: |
|
|
Eller kanskje mener du siden dem er mørkhudet på bildet så er dem muslim? Jeg er faktisk ganske mørk. Men jeg er ikke muslim for det om!  |
Ok, la meg forklare. Poenget med bildet var å få folk til å tenke. Det finnes mennesker her på jorden (les: muslimer) som vil gjøre hva de kan for å drepe alle å bildet.
Jeg forstår at alle mørkhudede ikke er muslimer. Hva tror du egentlig om meg? Nå må vi være seriøse her. Synes forøvrig det er kverrulert nok om den ene setningen til Finken. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Forhekset Elite medlem
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:33 Emne: |
|
|
Nei jeg kjenner deg jo ikke Fresh. Det finnes jo ørten forskjellige folk med sine meninger. Så ikke vet jeg hva jeg skal egentlig tro om deg. Jeg sier nå heller ikke at du ikke virker som OK kar. For det er du. Men akurrat her når det gjelder dette er vi uenig. Men fint du vite at jeg tok feil om bildet da!  _________________ www.supermarket.no
Sist endret av Forhekset 13 aug. 2006 12:41, totalt endret 1 gang |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fresh Veteran
|
|
| Til toppen! |
|
 |
Forhekset Elite medlem
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:43 Emne: |
|
|
Men de linkene du viste meg. De går jo igjen tilbake til den undersøkelsen om 100 00 muslimer! Det beviser forrsatt ingenting!
Og igjen så er 1,6 millioner muslimer der. Og om vi sier dem har rett så er det faktisk 1,5 million muslimer som mener dette er GALT.
Dessuten så tror jeg alt blir blåst opp til mye mer enn det egentlig er pga det som skjer. Myndighetene vil gjøre alt som står i sin makt for at andre skal også tro at alle muslimer er idioter! _________________ www.supermarket.no
Sist endret av Forhekset 13 aug. 2006 12:45, totalt endret 1 gang |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fresh Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:43 Emne: |
|
|
Nei jeg kjenner deg jo ikke Fresh. Det finnes jo ørten forskjellige folk med sine meninger. Så ikke vet jeg hva jeg skal egentlig tro om deg. Jeg sier nå heller ikke at du ikke virker som OK kar. For det er du. Men akurrat her når det gjelder dette er vi uenig. Men fint du vite at jeg tok feil om bildet da!  |
Hehe, takk for det. Jo da, uten forskjellige meninger og uenigheter hadde dette vært et utrolig kjedelig forum!  |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:46 Emne: |
|
|
Jeg skjønner ikke hvorfor du lager så stort nummer ut av dette. DU skrev selv at du mener alle terrorister er muslimer. Hvis du ikke mener det så må du skriver om det første innlegge ditt.
Da må du skrive ikke alle muslimer er terrorister, men MANGE terrorister er muslimer!  |
Såklart lager jeg et stort nummer ut av det når jeg blirt sitert på en ufullstendig setning. Er det virkelig bare du og DTrump som ikke forstår dette? |
Det er 66% av trådens deltakere, og meningen i en setning blir ikke annerledes om jeg hadde sitert hele innlegget ditt.
Om du hadde sett etter sammenheng istedet for pirk, hadde du nok skjønt det  _________________ Tjen penger på nett!
Norges Kuleste nettbutikk! |
|
| Til toppen! |
|
 |
Forhekset Elite medlem
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:47 Emne: |
|
|
| Fresh skrev: |
Nei jeg kjenner deg jo ikke Fresh. Det finnes jo ørten forskjellige folk med sine meninger. Så ikke vet jeg hva jeg skal egentlig tro om deg. Jeg sier nå heller ikke at du ikke virker som OK kar. For det er du. Men akurrat her når det gjelder dette er vi uenig. Men fint du vite at jeg tok feil om bildet da!  |
Hehe, takk for det. Jo da, uten forskjellige meninger og uenigheter hadde dette vært et utrolig kjedelig forum!  |
Hepp helt enig!
Uffda.. nå ble vi vist enig likevel!  _________________ www.supermarket.no |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fresh Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:56 Emne: |
|
|
Men de linkene du viste meg. De går jo igjen tilbake til den undersøkelsen om 100 00 muslimer! Det beviser forrsatt ingenting!
Og igjen så er 1,6 millioner muslimer der. Og om vi sier dem har rett så er det faktisk 1,5 million muslimer som mener dette er GALT.
Dessuten så tror jeg alt blir blåst opp til mye mer enn det egentlig er pga det som skjer. Myndighetene vil gjøre alt som står i sin makt for at andre skal også tro at alle muslimer er idioter! |
Mange undersøkelser blir gjort i den størrelsesorden. Den kunne selvfølgelig vært bredere, men den gir allikevel grunnlag til å se på dette som et enormt problem. Det håper jeg det ikke er noe tvil om. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Forhekset Elite medlem
|
Skrevet: 13 aug. 2006 12:59 Emne: |
|
|
Men kjære deg, vi vet jo ikke hvor dem har gått for å undersøke dette. (for å sette det på spissen) Det blir det samme å si i Oslo der vil 100 000 mener at Herion skal få bli solgt i dagligvare butikkene.
Også går dem i narkostrøkene og spør 1000 narkomanene om dette. Så klart svarer dem ja få narkotika i daglivare butikkene også helst nesten GRATIS!
Skjønner du poenge mitt?
Men uannset hvor sant det der er, så husk 1,5 million mener det er GALT! Du må ikke glemme det tallet som er MYE større! _________________ www.supermarket.no |
|
| Til toppen! |
|
 |
Finken Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:07 Emne: |
|
|
¨
Tok meg friheten og endra hans innlegg her litt. Så fortell meg hva er forskjellen, Finken! Uannset så har du skrevet det du har skrevet. Alle terrorister er muslimer! |
Du ser jo helt klart forskjellen på disse to setingene selv:
"Alle terrorister er muslimer"
"IKKE ALLE MUSLIMER ER TERRORISTER, men alle terrorister er muslimer"
Første setning kan for mange føles som at jeg feier alle under en kam og virker alene som en useriøst setning.
Mens i andre setning påpeker jeg at ikke alle muslimer er terrorister, noe som er viktig å få frem i denne diskusjonen. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fresh Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:14 Emne: |
|
|
Men kjære deg, vi vet jo ikke hvor dem har gått for å undersøke dette. (for å sette det på spissen) Det blir det samme å si i Oslo der vil 100 000 mener at Herion skal få bli solgt i dagligvare butikkene.
Også går dem i narkostrøkene og spør 1000 narkomanene om dette. Så klart svarer dem ja få narkotika i daglivare butikkene også helst nesten GRATIS!
Skjønner du poenge mitt?
Men uannset hvor sant det der er, så husk 1,5 million mener det er GALT! Du må ikke glemme det tallet som er MYE større! |
Men kjære, søte, lille deg. (Sorry, jeg bare måtte )
Hvor de har gått for å undersøke dette? De spurte 500 britiske muslimer i desember 2002.
Når det gjelder sammenligningen din med narkomane så henger jeg ikke helt med. Hvis jeg forstår deg rett, så mener du at de ikke har spredt undersøkelsen godt nok. Utifra tallene virker derimot som at de har gått i mange forskjellige miljøer.
At 1.5 mill mener det er galt, settes det stor pris på. Men det er ikke det jeg fokuserer på. Hvis vi skal se på den trusselen vi står ovenfor, må vi nesten se på det at svært mange som støtter terroren. Dette ser jeg på som et stort problem, og jeg er neppe alene om det. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Forhekset Elite medlem
|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:17 Emne: |
|
|
Men ut i fra de første innleggene dine så mente du at relgionen Islam er stor trussel mot verden. Så hvordan da kan du mene det ut i fra de tallene der? _________________ www.supermarket.no |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:18 Emne: |
|
|
¨
Tok meg friheten og endra hans innlegg her litt. Så fortell meg hva er forskjellen, Finken! Uannset så har du skrevet det du har skrevet. Alle terrorister er muslimer! |
Du ser jo helt klart forskjellen på disse to setingene selv:
"Alle terrorister er muslimer"
"IKKE ALLE MUSLIMER ER TERRORISTER, men alle terrorister er muslimer"
Første setning kan for mange føles som at jeg feier alle under en kam og virker alene som en useriøst setning.
Mens i andre setning påpeker jeg at ikke alle muslimer er terrorister, noe som er viktig å få frem i denne diskusjonen. |
Jeg driter i om du hevder at ikke alle muslimer er terrorister.
Det som var intressant for meg, var at du OGSÅ!!!!!! hevdet at ALLE terrorister ER muslimer.
Om du ikke greier å forholde deg til hva du selv skriver, så la være å skrive det da vettu  _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:22 Emne: |
|
|
| Sitat: |
| Hvis vi skal se på den trusselen vi står ovenfor, må vi nesten se på det at svært mange som støtter terroren. |
Der er jeg også uenig med deg.
Man bør finne ut HVORFOR de støtter grupper som taliban, og forandre forutsetningene for folks tankegang. Kall det manipulasjon om du vil. _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
Fresh Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:23 Emne: |
|
|
Sett bort i fra sinnsforvirrede ungdom med tilgang på våpen, er vel strengt tatt nesten alle terrorhandlinger begått av muslimer, er de ikke?
Ja, jeg mener fortsatt at Islam er en trussel mot verden. Og det med godt belegg hvis vi skal ta utgangspunkt i tallene, Forhekset. 100'000 muslimer i Storbritannia støtter terrorhandlingene. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fresh Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:28 Emne: |
|
|
| Hvis vi skal se på den trusselen vi står ovenfor, må vi nesten se på det at svært mange som støtter terroren. |
Der er jeg også uenig med deg.
Man bør finne ut HVORFOR de støtter grupper som taliban, og forandre forutsetningene for folks tankegang. Kall det manipulasjon om du vil. |
Hehe, er du uenig bare for å være uenig? Klart vi må se på at mange støtter terrorangrepene, det kan vi ikke se bort fra. Selvfølgelig er jeg enig med deg i at vi bør prøve å endre deres meninger, men det kan nok være en stor utfordring. |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:36 Emne: |
|
|
| Sett bort i fra sinnsforvirrede ungdom med tilgang på våpen |
Jeg ville ikke kalt disse for sinsforrvirrede ungdommer:
- Djenghis Kahn
- Stalin
- Mao tse tung
- Pol pot
- Hitler
- Saddam
Alle var de terrorister og den med nærmest tilknytning til muslimer var nok saddam, selv om han langtfra var noen muslim.
Terrorhandlinger er mye annet enn en enslig selvmordsbomber. _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
Fresh Veteran
|
Skrevet: 13 aug. 2006 13:54 Emne: |
|
|
| Ja, det ble helt feil sagt av meg. Dagens terrorister tenker jeg på. Setningen i bloggen er nok satt på spissen, men får fram et godt poeng som Finken skriver. Tryggheten og friheten i verden er svært redusert takket være terrorhandlinger begått av muslimer. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Bizminizer Moderator
|
Skrevet: 13 aug. 2006 14:20 Emne: |
|
|
Hvor mange har blitt terrorisert og drept i kristi navn da tror du?
Det tallet står nok ikke mye tilbake for det muslimene kan skilte med.
Ekstremistisk livssyn er dårlig nytt, uansett om folk velger å kalle det kristendom, kommunisme, nazizme, islam, hedonisme osv osv _________________ Lær hvordan du utnytter dagens økonomi til din fordel |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 13 aug. 2006 14:21 Emne: |
|
|
| Fresh skrev: |
| Ja, det ble helt feil sagt av meg. Dagens terrorister tenker jeg på. Setningen i bloggen er nok satt på spissen, men får fram et godt poeng som Finken skriver. Tryggheten og friheten i verden er svært redusert takket være terrorhandlinger begått av muslimer. |
Men like forbandet var det viktigste at jeg ikke hadde sitert hele setningen din?
Du tar absolutt kaka!  _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
Forhekset Elite medlem
|
|
| Til toppen! |
|
 |
|