| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
RS_jenssen Medlem
|
Skrevet: 10 feb. 2007 02:37 Emne: |
|
|
| clinton4 skrev: |
| RS_jenssen skrev: |
Skikkelige demo sider kommer. Fant først dette forumet i dag så jeg slengte ut noen bilder av 2 templates for å ha noe som illustrasjon.
Skall slenge ut noen flash siden og noen vanlige sider senere når jeg får tid til det. |
Så du har jobbet som webdesigner i flere år, men har ikke noe bedre en de to bildene der å vise
Sorry mac! Hadde nok valgt en annen webdesiger en deg |
Ikke på 30 minutter nei! Tror ikke du finner mange som lager profesjonelle sider med admin panel osv på under 30 minutter. Og hvertfall ikke til den prisen jeg tillbyr de till. Jeg tilbyr en komplett side med admin panel for mindre penger enn ett template koster! Få kan konkurere på den prisen. _________________ Norges billigste web design! ferdig levert innen 48 timer! |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
Bizminizer Moderator
|
Skrevet: 10 feb. 2007 02:38 Emne: |
|
|
altså, poenget er at for å få deg nye kunder holder det ikke at du viser frem 300 sider du har laget og hoster selv.. du må kunne vise til sider du har laget, solgt, og som er operative pr dags dato. I tillegg må det være mulig å kontakte eierne av disse sidene for å få vite om de er fornøyde med produktet og servicen. _________________ Lær hvordan du utnytter dagens økonomi til din fordel |
|
| Til toppen! |
|
 |
clinton4 Administrator

|
Skrevet: 10 feb. 2007 02:39 Emne: |
|
|
| Ikke på 30 minutter nei! Tror ikke du finner mange som lager profesjonelle sider med admin panel osv på under 30 minutter. Og hvertfall ikke til den prisen jeg tillbyr de till. Jeg tilbyr en komplett side med admin panel for mindre penger enn ett template koster! Få kan konkurere på den prisen. |
Jeg ville faktisk ikke hatt en side som var laget på 30 min. _________________ >> Gratis phpBB2 & phpBB3 forum!
>> Tjen penger med SMS konkurranser!
>> Dato.no - Din kalender på nett! |
|
| Til toppen! |
|
 |
RS_jenssen Medlem
|
Skrevet: 10 feb. 2007 02:42 Emne: |
|
|
Altå Jeg tar det ikke viktig om jeg har 1 eller 100 kunder i året. Kan lage sider gratis også jeg det er ikke det. Grunnen til att jeg gidder å gjøre dette er for å tjene noen små penger raskt, og ha noe å finne på om dagene. _________________ Norges billigste web design! ferdig levert innen 48 timer! |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 10 feb. 2007 09:07 Emne: |
|
|
Om du har jobbet som webdesigner i flere år burde du visst at alle seriøse webdesigner fnyser av personer som tilbyr seg å gjøre gode jobber gratis. De aller fleste seriøse webutviklere har også en portefolio hvor de legger frm det arbeidet de har gjort og også linker til de sidene de faktisk har satt opp. All tid en side er distrubiert offentlig på internett ser jeg ikke grunnen til at du skal ha slik aversjon mot å vise frem de sidene du har bygget for å "skjule" dine arbeidsgivere, så lenge det ikke er jobb for cia, pentagon eller en eller annen terrororganisasjon så klart.
Om du ønsker å fallby din ekspertise finnes det et forum som heter "ønskes" på NWF hvor du får lov å lage gratis akkurat hva folk ønsker av deg.
Tilslutt, kan jeg få spørre om alderen din? _________________ Tjen penger på nett!
Norges Kuleste nettbutikk! |
|
| Til toppen! |
|
 |
RS_jenssen Medlem
|
Skrevet: 10 feb. 2007 14:44 Emne: |
|
|
Alder: 24 _________________ Norges billigste web design! ferdig levert innen 48 timer! |
|
| Til toppen! |
|
 |
Rinox Nytt medlem
|
Skrevet: 10 feb. 2007 17:18 Emne: |
|
|
| Hva slags adminpanel og CMS tildeler du dine klienter da? Wordpress? |
|
| Til toppen! |
|
 |
Loffen Veteran
|
Skrevet: 10 feb. 2007 17:29 Emne: |
|
|
| Jeg tror ikke akkurat at du får noe flere kunder etter denne tråden! Synes du gjør en dårlig jobb på og promotere deg selv... |
|
| Til toppen! |
|
 |
RS_jenssen Medlem
|
Skrevet: 10 feb. 2007 17:33 Emne: |
|
|
| Loffen skrev: |
| Jeg tror ikke akkurat at du får noe flere kunder etter denne tråden! Synes du gjør en dårlig jobb på og promotere deg selv... |
Nei det tror ikke jeg heller. Denne siden er nokk ikke en bra plass for folk som tilbyr billige tjenester. _________________ Norges billigste web design! ferdig levert innen 48 timer! |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 10 feb. 2007 17:38 Emne: |
|
|
| Loffen skrev: |
Nei det tror ikke jeg heller. Denne siden er nokk ikke en bra plass for folk som tilbyr billige tjenester. |
Det er ikke noe i veien med å tilby billige tjenester, men da må en også enten henvende seg til sin kundeportefølje, eller presentere det man tilbyr på en rimelig grei og oversiktelig måte.
Som jeg sa tidligere, de aller fleste som er litt seriøse har en portefølje å vise til. _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
Rinox Nytt medlem
|
Skrevet: 10 feb. 2007 18:33 Emne: |
|
|
Ja, en portefølje er nødvendig... Det har i alle fall jeg erfart. Ved å referere til en portefølje økte mitt antall kunder betraktelig. Nå har jeg ikke en portefølje, men den er under konstruksjon  |
|
| Til toppen! |
|
 |
sandislate Veteran
|
Skrevet: 10 feb. 2007 18:56 Emne: |
|
|
| Etter å ha lest denne tråden så synes jeg tonen er litt vel skarp overfor en nykommer på forumet. Jeg synes enkelte kan her inne kan bli litt mildere i sine innlegg helt klart. Hva er galt med et billig produkt? Jeg håper du kommer med en referanseside som vi kan se på. Håper ikke du er blitt skremt vekk fra forumet. Stå på. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Bransje Veteran
Registrert: 29.07.2004 Innlegg: 302 Bosted: Cebu City, Filippinene
|
Skrevet: 10 feb. 2007 19:21 Emne: |
|
|
Hva er dette for en hets?? Samtlige bør skjemmes.. Av og til blir jeg flau på vegne av enkelte medlemmer.
 |
|
| Til toppen! |
|
 |
Tjodalf Medlem
|
Skrevet: 13 feb. 2007 00:12 Emne: |
|
|
Må si dere er ganske barnslige. Hakke lagt ut portefølje!!! Håhåhå. Du suger!! Hå, hå, hå!
Skjerp dere.
Mannen tilbyr etter det jeg kan forstå et helt greit produkt; han setter opp en nettside for deg, enkel sådan, i løpet av et par dager eller noe, for noen hundrelapper.
Det er helt greit, og jeg kan godt forstå at mange kan være interessert i å bruke en sånn løsning. Det er billig og greit, og sikkert fint for folk som ønsker seg en hjemmeside som ser litt bedre ut enn den de kan lage selv i MS Publisher. Helt greit og helt ok. Ikke dyrt i det hele tatt.
At han baserer seg på å bare flikke litt på ferdige templates er også helt greit, såfremt han har rettighetene til templatene da så klart. Stjeling av andres arbeid er som kjent aldri bra. Men, har han rettighetene til templatene ser jeg ingen problemer med det, tvert imot; å bare flikke litt på ferdige templater er jo en forutsetning for å kunne tilby sider til noen hundrelapper.
Hadde jeg hatt null peiling på html, css, servere, databaser, domener og sånt hadde produktet hans sikkert vært interessant.
Og, at han ikke legger ut portefølje spiller ingen rolle hvis han uansett benytter seg av andre kanaler for å tiltrekke seg kunder. En slik annen kanal kan for eksempel være innlegg på fora, annonsering i aviser, whatever. Hvordan han skaffer seg kunder skal dere med all respekt bare drite tynt i. Gi han gode råd, ja, men det må da finnes grenser for hva man klarer å lire av seg av usakligheter og hets.
Skam dere.
PS! Jeg har heller ikke satt opp noen portefølje på noen side. Rett og slett fordi jeg ikke har tid til det på grunn av at jeg utvikler sider for kunder. Hadde jeg satt opp en egen side med portefølje hadde jeg muligens fått enda flere kunder. Da måtte jeg nesten ha ansatt noen for å hjelpe meg faktisk. Så, ikke se dere blinde på at ikke mannen har satt opp en portefølje.
Det behøver faktisk ikke å ha så mye å si.
PPS! Skal sette opp en portefølje-side så snart jeg har tid til det. Men, etter hva jeg erfarer er det å sette opp en sånn side vanvittig tidkrevende fordi man er så jævla kresen når man skal lage sider for seg selv.
PPPS! Dessuten: lykke til du mannen med de billige sidene. _________________ http://www.peterandrej.com |
|
| Til toppen! |
|
 |
Rinox Nytt medlem
|
Skrevet: 13 feb. 2007 07:53 Emne: |
|
|
Må si meg enig meg Tjodalf, men litt kritisk er det lov å være. Med hensyn til konstruktiv kritikk. Trådstarter jeg skjønner godt om du har hatt 23 kunder eller hva det var uten porteføljen din. Jeg har som tidligere sagt at jeg ikke har noen portefølje, men akkurat nå har jeg så mange oppdrag at jeg må avlyse!
Å drive en butikk uten portefølje går helt greit. Som du ser har jeg et emne i denne kategorien hvor jeg selger nettsider med et CMS og tilpasset design for 1500-2000,-.
At trådstarters produkt er billig har ikke nødvendigvis noe å gjøre med at det er dårlig, men kanskje heller med at han selger samme templates til flere kunder. På denne måten vet han akkurat hva han skal gjøre så han bruker ikke lang tid + at man ikke får et "eget" design.
Man får det man betaler for og i dette tilfellet for man et (ikke unikt) design koblet til et enkelt CMS. Dette er et flott alternativ for mange webmastere! |
|
| Til toppen! |
|
 |
clinton4 Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
RS_jenssen Medlem
|
Skrevet: 13 feb. 2007 20:05 Emne: |
|
|
Alle sider er unike, Og den som eventuellt kjøper en side eier alle rettigheter til det han kjøper.
Var mye hets og unødvendig kritikk her ja desverre.
MEN....... Har fått noen kunder uansett jeg Og da har jeg faktisk oppnådd mitt mål som egentlig bare var å ha noe og gjøre på i tiden frammover. Poenget var alldri å tjene store penger, Men heller litt raske penger.
Nå har jeg fått nokk arbeid for en stund frammover så jeg tar ikke på meg mere nå de første ukene frammover hvertfall. _________________ Norges billigste web design! ferdig levert innen 48 timer! |
|
| Til toppen! |
|
 |
ruka Nytt medlem
|
Skrevet: 13 feb. 2007 20:55 Emne: |
|
|
| Jeg mener ikke noe stygt, men jeg ville hatt veldig store problemer med å inngå avtale med en webdesigner/webutvikler som har så utrolig mye skrivefeil. Får inntrykk av du ikke er så gammel eller noe slikt. Seriøsiteten er fraværende for min del. Dette gjelder ikke bare deg, men overalt der folk/bedrifter presenterer seg med mange skrivefeil.. Men lykke til videre! |
|
| Til toppen! |
|
 |
RS_jenssen Medlem
|
Skrevet: 13 feb. 2007 21:04 Emne: |
|
|
| ruka skrev: |
| Jeg mener ikke noe stygt, men jeg ville hatt veldig store problemer med å inngå avtale med en webdesigner/webutvikler som har så utrolig mye skrivefeil. Får inntrykk av du ikke er så gammel eller noe slikt. Seriøsiteten er fraværende for min del. Dette gjelder ikke bare deg, men overalt der folk/bedrifter presenterer seg med mange skrivefeil.. Men lykke til videre! |
Hva har rettskriving med design og koding å gjøre? Greit nokk så har jeg dysleksi. Men så er det heller ikke jeg som skall stå for teksten på siden. Det er jo kunden som skall stå for rettskriving på selve sida, og da utgjør ikke det noe problem.
PS: jeg er oppe i 20 årene. Men du skall alldri dømme folk ut i fra allder! Det finnest jo folk på 12 år som lager stilige design og som mestrer koding! Så å dømme folk ut i fra allder vill jeg ikke annbefale. Jeg er medlemm på ett design forum hvor jeg har god kontakt med mange av medlemmene, Og en bruker der er 13 år gammel og tjener allerede gode penger på web design. _________________ Norges billigste web design! ferdig levert innen 48 timer! |
|
| Til toppen! |
|
 |
kjk Veteran

|
Skrevet: 13 feb. 2007 21:09 Emne: |
|
|
Det eneste fok har spørt var om du har noe portfølje og jeg skjønner ikke hvordan kan det oppfattes som ''hets''. Poetfølje er en selvfølge etter mange år i bransje. Hadde du vært ny i bransje så hadde saken vært helt annen.
Uansett hvem du eller hvor du kontakter så kommer du til å få spørsmål om portefølje.
Jeg håper at du kommer til å få en portfølge med de nye kundene dine. (Hvis du har fått noe ) _________________ Gratis annonser med bilder - MobilMoro - Gratis ecards uten reklame - Få mer trafikk
Sist endret av kjk 13 feb. 2007 21:40, totalt endret 1 gang |
|
| Til toppen! |
|
 |
RS_jenssen Medlem
|
Skrevet: 13 feb. 2007 21:18 Emne: |
|
|
| kjk skrev: |
| Jeg håper at du kommer til å få en portfølge med de nye kundene dine. (Hvis du har fått noe ) |
Om de kundene jeg nå har fått ønsker det, så skall jeg legge de i min portefølge. _________________ Norges billigste web design! ferdig levert innen 48 timer! |
|
| Til toppen! |
|
 |
kjk Veteran

|
|
| Til toppen! |
|
 |
RS_jenssen Medlem
|
Skrevet: 13 feb. 2007 22:18 Emne: |
|
|
Enkelt. Hver gang jeg registrerer meg på plasser så bare skriver jeg en dato. Dette er for att jeg ønsker å være litt anonym. _________________ Norges billigste web design! ferdig levert innen 48 timer! |
|
| Til toppen! |
|
 |
Tjodalf Medlem
|
Skrevet: 14 feb. 2007 04:59 Emne: |
|
|
| Enkelt. Hver gang jeg registrerer meg på plasser så bare skriver jeg en dato. Dette er for att jeg ønsker å være litt anonym. |
Erru litt paranoid eller?
Angående hets: Joda, helt greit å etterlyse en portefølje fra mannen, paranoid eller ikke. Men, og dette er et stort men; når mannen ikke har lyst til å legge ut noen portefølje, uansett hvilken grunn, så er det pr definisjon hets å i løpet av kort tid å produsere 10-15 innlegg om dette. Det er ikke bare hets, det er barnslig i tillegg.
Moderator burde slettet innlegg av typen:
"Ingen portefølje? Da hadde iallefall jeg aldri bestilt noe fra deg!"
Hvis det var ønskelig å diskutere hvorvidt porteføljer burde legges ut av designere, ja så er det faktisk mulig å lage en egen tråd om emnet.
Poenget er: Mannen har kommet med et tilbud om en tjeneste han utfører. Da sender dere ham enten en mail om at dere ønsker å benytte dere av tilbudet, eller så leser dere bare en annen tråd.
Er det så jævla vanskelig?
PS! Og hva faen er galt med Wordpress egentlig? Så en kar nevnte det sånn hånlig i et svar. Wordpress liksom. Javel, mener du virkelig at Karin på Karins blomster må sitte 4 uker på skolebenken for å lære seg EZPublish når hun kunne lært seg wordpress på 5 minutter? Og likevel kommet ut med omtrent det samme resultatet? _________________ http://www.peterandrej.com |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 14 feb. 2007 06:57 Emne: |
|
|
Nå har jeg fått nokk arbeid for en stund frammover så jeg tar ikke på meg mere nå de første ukene frammover hvertfall. |
Da er vel hensikten med tråden egentlig oppnådd, og om man ønsker å diskutere wordpress, koding, porteføljer eller annet, kan dette takes i en ny tråd, med en ny tittel.
Tråden stenges.
Du får opprette en ny tråd når du ønsker nye oppdrag  _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
|