| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
clinton4 Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
neXon Elite medlem

|
|
| Til toppen! |
|
 |
clinton4 Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
Bransje Veteran
Registrert: 29.07.2004 Innlegg: 302 Bosted: Cebu City, Filippinene
|
Skrevet: 16 mai 2007 02:31 Emne: |
|
|
Super tråd,
gjerne fordel dem etter hvem som er gratis, prøveperiode etc. Så slipper en å gå gjennom alle. |
|
| Til toppen! |
|
 |
akvario Administrator

|
Skrevet: 23 mars 2008 19:18 Emne: |
|
|
Noen som har erfaringer med "online regnskapsprogrammer" som 24SevenOffice.com, e-conomic.no, ol. ?
Bruker i dag en "tradisjonell regnskapsfører" men er på utkikk etter måter å effektivisere dette. Kostnadene begynner å bli høye som en følge av all "manuell bilagsbehandling". _________________
oscommerce supportforum
Starte webshop ?
|
|
| Til toppen! |
|
 |
icedude Nytt medlem
|
Skrevet: 24 mars 2008 19:43 Emne: |
|
|
Matrix Økonomisystem linken funker ikke. _________________ Icedude |
|
| Til toppen! |
|
 |
Høy og bred Nytt medlem
|
Skrevet: 05 mai 2008 20:04 Emne: Matrix økonomisystem |
|
|
www.løv.no (eller www.loev.no) har et faktura- økonomiprogram kalt Matrix. Dette er kjempeenkelt i bruk. Det sier litt at du har gratis support! De kan gjøre det fordi alle klarer å bruke programmet uten hjelp. Programmet er ikke billig (kr 1790)), men er veldig billig på årlig vedlikehold (kr 520 pr år!). Det må vel være mye bedre å kjøpe slikt og være sikker på at ting virker!?!? Hvem vet for eksempel når momsreglene endres igjen?
Matrix har mange tilleggsfunksjoner. Kan f.eks. fakturere i valuta, der valutakursen sjekkes online hver dag. Fakturaer kan skrives ut på norsk og engelsk. Og du kan sende fakturaen på e-post. KID er uunværlig for varehandel. Man kan legge opp faste oppdrag også, som er kjempesmart for utleiere eller slike som skriver periodiske like fakturaer. Programmet har også enkel backuprutine.
Jeg er ikke i tvil. Jeg anbefaler www.løv.no! |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 06 mai 2008 08:29 Emne: |
|
|
Er ikke så bereist innen slike økonomiprogrammer jeg, men hva består årlig vedlikehold til 520.- / år av. Kommer dem og tørker støv av cd-plata. _________________ Tjen penger på nett!
Norges Kuleste nettbutikk! |
|
| Til toppen! |
|
 |
Høy og bred Nytt medlem
|
Skrevet: 06 mai 2008 08:58 Emne: |
|
|
De tørker støv også... he he...
Neida, jeg fikk oppdateringer f.eks. da mva-reglene endret seg, og da Vista tok over for Windows XP. Det legges også stadig til nye funksjoner, som for eksempel online synkronisering av valutakurser mot DnBNOR - denne kom for noen få uker siden. Nye rapporter og forbedringer av funksjonalitet mv. Supporten er også knyttet opp mot vedlikeholdsavtalen, etter hva jeg forstår. Når du betaler litt for dette, så vet du også at firmaet som står bak ikke blir borte i morgen...
Hvis du har en regnskapsfører, så holder det å kjøpe Matrix fakturaprogram. Der har de bla. lagt inn en enkel måte å eksportere fakturajournal til regnskapsføreren. Dette koster 990 i kjøp og 360 årlig vedlikehold. |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 09 mai 2008 12:42 Emne: |
|
|
Ok, så det koster 520.- i året for å få alle fremtidige oppdateringer gratis.
Vel, det var jo ikke så ille, så om selve programmet er bra er det ihvertfall ikke noe å si på prisen.
(Kan man selv velge om man vil motta oppdateringer, eller er dette et 'tvungent abonnement' ) _________________ Tjen penger på nett!
Norges Kuleste nettbutikk! |
|
| Til toppen! |
|
 |
Høy og bred Nytt medlem
|
Skrevet: 09 mai 2008 12:47 Emne: |
|
|
| Ikke sant? Og så kan du ringe og plage Matrix-folkene fordi gratis support ligger i pakka... |
|
| Til toppen! |
|
 |
Espen Nytt medlem
|
|
| Til toppen! |
|
 |
Drittsau Medlem
|
Skrevet: 14 april 2009 02:20 Emne: |
|
|
Lansert like før jul. Har prøvd og jeg er kjempefornøyd
| Sitat: |
Internett har skapt et vell av nye muligheter, og etter hvert vil det åpne seg nye innovative forretningsmodeller. Noen av de gamle produktene, varene og måtene å organisere virksomheter på, må nødvendigvis vike plass.
Hittil har det vært slik at man har hatt to valg. Enten så fører man regnskapet selv, eller så setter man det bort til noen som kan det. Dette er gjerne enten eller, for begge delene gjøres helst 100 %. Vi er i ferd med å bygge opp et konsept som gir en langt større fleksibilitet. Etter å ha fått litt hjelp i en startfase, kan de fleste småbedrifter selv klare å føre over 98 % av regnskapet sitt. Når bedriftene har gjort det de kan, bør det være enkelt for en regnskapsekspert å ordne resten.
De ulike regnskapsprogrammers pris og kompleksitet, kombinert med usikkerhet rundt kvalitet og brukervennlighet har gitt en ligning med mange ukjente. Mange har derfor vegret seg mot å ta de investeringer som ville gitt de mulighet til å føre selv. Med iExcel er ligningen så å si løst. Det gjenstår kun en ukjent, og det er om du som bruker har interesse nok, tålmodighet nok og utholdenhet nok til å ta i bruk iExcel Model Regnskap. Sannsynligvis kjenner du til denne ukjente faktoren, og er i stand til å vurdere om iExcel konseptet er noe du vil være med på.
Ved å registrere deg på hjemmesiden vår, er du med i brukersamfunnet iExcel Community. Dette gir deg anledning til å laste ned gratis Excel regnskapsmodell, fakturamodell, lønnsmodell m.m. Du må selv sette deg grundig inn i modellene og gjøre nødvendige og ønskelige tilpasninger til din virksomhet. Når ting blir vanskelige, eller du har gjort en feil, eller ønsker bekreftelse på at du er på riktig spor, tar du bare og poster spørsmål på iExcel Forum. Alternativt kan du ringe vår supporttelefon, eller spørre noen Excel og regnskapseksperter du kjenner. Fordelen er at alle regnskapseksperter kjenner Excel, og at de fleste som er Excel-eksperter også kan økonomi og regnskap.
iExcel seiler i medvind og har nå mer enn 360 nedlastninger av iExcel Model Regnskap. Tilbakemeldingene vi har fått så langt er at programmet er krevende å sette seg inn i, men at læringen man får nærmest er ubetalelig. Les selv hva vårt mest aktive medlem, Helol, skriver på vårt brukerforum: "Det har vært en tøff prosess å sette seg inn i dette systemet, men nå går det som en dans å legge inn bilag og kjøre mva-oppgaver o.l." |
http://iexcel.no _________________ Veni , Vidi , Vici |
|
| Til toppen! |
|
 |
Bizminizer Moderator
|
Skrevet: 29 april 2009 12:09 Emne: |
|
|
Nå har jeg ikke fysisk testet denne, men på generelt grunnlag er excel ikke akseptert brukt som regnskapsprogram, da det stilles visse krav i bokføringsloven til behandling av bilag, og at det ikke skal være mulig å endre bokføringen i ettertid. _________________ Lær hvordan du utnytter dagens økonomi til din fordel |
|
| Til toppen! |
|
 |
Espen Nytt medlem
|
Skrevet: 29 april 2009 12:25 Emne: maks 300 bilag i exel |
|
|
| Bizminizer skrev: |
| Nå har jeg ikke fysisk testet denne, men på generelt grunnlag er excel ikke akseptert brukt som regnskapsprogram, da det stilles visse krav i bokføringsloven til behandling av bilag, og at det ikke skal være mulig å endre bokføringen i ettertid. |
Det er vel lov å bruke exel hvis man driver et enkeltmannsforetak og har under 300 bilag har jeg lest. Men jeg også vil anbefale et skillelig regnskapsprogram |
|
| Til toppen! |
|
 |
Drittsau Medlem
|
Skrevet: 30 april 2009 00:59 Emne: |
|
|
| Bizminizer skrev: |
| Nå har jeg ikke fysisk testet denne, men på generelt grunnlag er excel ikke akseptert brukt som regnskapsprogram, da det stilles visse krav i bokføringsloven til behandling av bilag, og at det ikke skal være mulig å endre bokføringen i ettertid. |
Først og fremst kan jeg si at du må ikke sammenligne dette med excel selv om det åpenbart går ut på mye av det samme. Dette ER nesten som ett regnskapsprogram hvor de har laget ett ferdig system med formler slik at det for brukeren kun er å taste inn tallene på riktig plass. Riktignok så syns jeg det var litt vanskelig og sette seg inn i. Men for all del om du kan litt excel fra før som jeg kunne så er det ikke noen umulighet i det hele tatt.
Om det er lov eller ikke stusset jeg også på ved første blikk. Fant derimot dette på forumet deres og regner da derfor med at det er lov. Kommer uansett til å ta kontakt med min regnskapsfører og forhøre meg. Kan poste svar her når jeg har snakket med han.
Her er iallefall ett utdrag av hva jeg fant på forumet.
| Sitat: |
Et nummer som er tildelt maskinelt med kontrollerbar sekvens eller som en forhåndsnummerering på trykte blanketter. Dette innebærer at det i utgangspunktet ikke er mulig å lage fakturaer i Word eller ved hjelp av enkle regneark (Excel). Man kan likevel lage fakturaen i Word eller Excel og deretter skrive ut på en forhåndsnummerert blankett."
Faktura-systemet til iExcel tar hand om nummereringsproblemmatikken på godt nok vis, det er jeg sikkert på.
Man må immiderltid passe på at faktura alltid sendes på papir eller som ei ikke-reddigerbar fil (PDF), og at man behålder dette i firma (regnskapsbilag/dokumentasjon).
Konklussjon: iExcel-Faktura er lovlig, bare du bruker det rett. |
_________________ Veni , Vidi , Vici |
|
| Til toppen! |
|
 |
|