Libanesisk propaganda?

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Politikk - byråkrati - regjeringen - stortinget
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
Corleone
Elite medlem

InnleggSkrevet: 28 juli 2006 21:57    Emne: Libanesisk propaganda? Svar med sitat

http://209.67.212.138/~lebanon/

Ta en titt på websiden over.

Nå var det vel Hizbolla gerilliaen som startet dette i utgangspunktet etter klarsignal fra Iran.

Ingen snakker lenger om at Iran utvikler atomvåpen.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen.
Denne krigen er et spill for galleriene.
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Cypherus
Moderator

InnleggSkrevet: 28 juli 2006 22:06    Emne: Svar med sitat

Jeg skal innrømme at jeg ikke har fulgt så mye med på de greiene. Kan noen gi meg en kort og rask innføring ?
Corleone
Elite medlem

InnleggSkrevet: 29 juli 2006 00:10    Emne: Svar med sitat

Det begynte med at to israelske soldater ble kidnappet fra sine poster på israelsk side og fraktet til hemmelig sted.

Israel svarte med å si at de ville gjøre alt som stod i deres makt for å få disse tilbake, og kjempet med palestinske Hamaz.

Samtidig som dette skjedde ble Iran tatt med buksa nede i forsøk på å anrike Uran, dette liker vesten dårlig fordi det gjør Iran til en atommakt.
I månedene før dette skjedde hamstret Irans sentralbank gull fra markedet, noe som indikerer at Iran planlegger å bli en økonomisk stormakt.

FN setter søkelyset på Irans atomvåpenprogram, og Irans statsminister reiser til Brussel for å tale Irans sak ovenfor FN.

Da han skulle returnere til Iran, mellomlandet han i Libanon og holdt et møte med Hizbolla før han returnerte til Iran dagen etter.

Samme dagen som ministeren lander i Iran, begynner Hizbolla gerilliaen og skyte kortdistanseraketter mot Nord Israel, flere hundre skarpladde raketter treffer sivile mål nær Haifa.
Israel svarer så med å bombe de målene hvor rakettene kommer fra, og dette er sivile områder hvor Hizbolla angriper fra.

Og i mellomtiden er pressen opptatt med å dekke det som skjer i Israel, FN er mer opptatt av Libanon, og på tredjeplass har vi det som foregår i palestina.

Imens anrikes det Uran i Iran, og det virker som om ingen lenger bryr seg om den faren vi ser fra det landet.

Denne krigen er det noen som tjener på, og de som tjener på denne krigen er de samme som støtter hizbolla i disse dager, denne krigen er nødt til å være iscenesatt av en eller annen som jobber i kulissene.
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 29 juli 2006 07:44    Emne: Svar med sitat

Iran er jo verdenspolitiets allierte (om enn ikke offisielt), så det er vel i bunn og grunn ikke så mye å lure på.
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
Cypherus
Moderator

InnleggSkrevet: 29 juli 2006 12:44    Emne: Svar med sitat

Takk for innføringen Corleone.

Da er det jo bare enda mer forferdelig at masse uskyldige mennesker skal sitte midt oppi den krigen. Jeg har selv foreldre og venner av bekjente av meg som er der nede, og det er visst ikke bare bare.

Det er pga av ting som dette at jeg valgte å ikke være tjenestedyktig.
Finken
Veteran

InnleggSkrevet: 29 juli 2006 13:23    Emne: Svar med sitat

Corleone skrev:

Da han skulle returnere til Iran, mellomlandet han i Libanon og holdt et møte med Hizbolla før han returnerte til Iran dagen etter.

Har du link til at dette møte har forekommet? Veldig interessant!
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Politikk - byråkrati - regjeringen - stortinget Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.