Import av møbler
Gå til side 1, 2  Neste

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Import - eksport - frakt - toll
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 26 april 2008 12:44    Emne: Import av møbler Svar med sitat

Heisann jeg har ett par enkle spørsmål.

Jeg har planer om å importere 8 stk sofaer fra Kina.

Prisen på selve sofaene er 14831 NOK
Frakt kommer på 9387 NOK

Totalt 23768

Hva må jeg ut med i toll og moms da?
Er det dyrt for 9387 i frakt for en 20 hq container?

Jeg tror jeg skal få plass til alle sofaene hjemme så trenger ikke lager. Men om jeg skulle bestemme meg for å leie lager hvor mye tror dere at det ville kosta?

Er det andre kostnader jeg må ta med i beregningen? Jeg har selv planer om å hente sofaene fra oslo havn.

Hva skjer egentli med containeren? Blir den sendt tilbake , isåfall er vel ikke dette noe jeg må stresse med?

Takker for alle svar Smile
buyonline
Elite medlem

InnleggSkrevet: 26 april 2008 13:23    Emne: Svar med sitat

9387,- er en grei pris for en 20' container. Oslo er endel billigere en til Stavanger hvor eg får mine levert. Det kommer nok noen flere utgifter på forsendelsen som fortolling etc..., men en meget gunstig grunnpris. Det tilkommer bare 25% mva på totalsummen ingen toll.

Kontaineren trenger du ikke bekymre deg for, men om Du får den utkjørt (noe du ikke får da du skal hente den selv) så har du en gitt tid på å tømme kontaineren (1time f.eks). Ellers kan Du dra ned å fortolle den selv, evt få en agent til å gjøre dette for deg om ikke fraktselskapet kan gjøre det.

Med desse prisene så go for it.
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 26 april 2008 17:02    Emne: Svar med sitat

buyonline skrev:
9387,- er en grei pris for en 20' container. Oslo er endel billigere en til Stavanger hvor eg får mine levert. Det kommer nok noen flere utgifter på forsendelsen som fortolling etc..., men en meget gunstig grunnpris. Det tilkommer bare 25% mva på totalsummen ingen toll.

Kontaineren trenger du ikke bekymre deg for, men om Du får den utkjørt (noe du ikke får da du skal hente den selv) så har du en gitt tid på å tømme kontaineren (1time f.eks). Ellers kan Du dra ned å fortolle den selv, evt få en agent til å gjøre dette for deg om ikke fraktselskapet kan gjøre det.

1 time var litt lite. Har varebil så hadde tenkt å kjøre 1 og 1 sofa hjem. Nå er det bare 5 minutter å kjøre men rekker nok ikke det på en time.

Mva var jeg klar over og har kalkulert denne. Satte fortolling til 10% av totalpris med frakt. Er det for lite?

Venter nå egentli bare på samples av de forskjellige skinntypene til sofaen før jeg bestiller. Hadde vært greit å få det i hus før folk får tilbake skattepenger og feriepenger Smile
buyonline
Elite medlem

InnleggSkrevet: 26 april 2008 18:38    Emne: Svar med sitat

Drittsau skrev:
buyonline skrev:

1 time var litt lite. Har varebil så hadde tenkt å kjøre 1 og 1 sofa hjem. Nå er det bare 5 minutter å kjøre men rekker nok ikke det på en time.

Mva var jeg klar over og har kalkulert denne. Satte fortolling til 10% av totalpris med frakt. Er det for lite?

Venter nå egentli bare på samples av de forskjellige skinntypene til sofaen før jeg bestiller. Hadde vært greit å få det i hus før folk får tilbake skattepenger og feriepenger Smile

1 time viss dei kjører forsendelsen ut til deg, står den på havnen har Du 3 dager på deg etter det kommer det lagerleie.

Fortolling er ikke på så mye som 10%, men snarere godt under 1000 lappen.
Til toppen!
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 26 april 2008 19:03    Emne: Svar med sitat

buyonline skrev:
Drittsau skrev:
buyonline skrev:

1 time viss dei kjører forsendelsen ut til deg, står den på havnen har Du 3 dager på deg etter det kommer det lagerleie.

Fortolling er ikke på så mye som 10%, men snarere godt under 1000 lappen.

Ok da er jeg plutselig veldig mye klokere. Takker så mye for alle svar Smile
Finken
Veteran

InnleggSkrevet: 27 april 2008 17:12    Emne: Svar med sitat

Noen av dette som blir levert flatpakket?
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 28 april 2008 11:34    Emne: Svar med sitat

Nope det er snakk om skinnsofaer så det hadde vært litt vanskelig Smile
hokhang
Veteran

InnleggSkrevet: 01 mai 2008 14:15    Emne: Svar med sitat

9387kr for en 20" kontainer høres vel en del billig ut fra Kina?
Har du kalkulert med baf, caf og alle de rare betegnelsen de operer med?
Jeg driver selv med møbel import fra Kina og vi betaler 25-30K for en 40HQ og cirka 14-15K for en 20"
Og møbler er det tollfritt;) men må betale 25% mva.
Hvis det er tre ramme i de sofaene du henter inn må du fremvise Fumigation dokumenter også, er nye lover fra og med 1.1.08.
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding MSN Messenger-adresse
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 01 mai 2008 14:56    Emne: Svar med sitat

hokhang skrev:
9387kr for en 20" kontainer høres vel en del billig ut fra Kina?
Har du kalkulert med baf, caf og alle de rare betegnelsen de operer med?
Jeg driver selv med møbel import fra Kina og vi betaler 25-30K for en 40HQ og cirka 14-15K for en 20"
Og møbler er det tollfritt;) men må betale 25% mva.
Hvis det er tre ramme i de sofaene du henter inn må du fremvise Fumigation dokumenter også, er nye lover fra og med 1.1.08.

Alt jeg vet er at 9387 eller altså 1870 dollar var alt vi skulle betale for frakt. Inkludert forsikring og alt. For en 40 hq så kosta det 3870 dollar. Så håper å tror at det ikke kommer andre kostnader i tillegg. Venter nå igrunn bare på skinnsamples som jeg tror jeg får i posten på mandag.

Furnigation dokumenter? Det har jeg faktisk aldri hørt om. Det er tre rammer i sofaen ja. Kan du forklare litt om dette? Jeg vet at fabrikken jeg bestiller fra har diverse sertifikater som sikrer kvalitet osv. Er dette noe som er vanlig å få med? Eller må man spørre? Man kan altså ikke bare få de godkjent på havna? Hva skjer om jeg ikke har slike dokumenter?
hokhang
Veteran

InnleggSkrevet: 01 mai 2008 16:25    Emne: Svar med sitat

1870 dollar kan vel stemme, men det tilkommer en del andre utgifter, bør sjekke det med shipping selskapet. Hvis du har fått oppgitt 1870$ fra han kinesern du handler fra så må du vite at det tilkommer utgifter som dette.
Dette er tall som endrer seg dag for dag. Hvem havn frakter du fra i Kina a? Vi frakter fra Guangzhou/shenshen og har fått en meget god frakt rate på 20" kontainer på 1650$ men så er det dette som kommer i tillegg.
Season peak kan du vel se bortfra i sommer mnd. Det er ekstra avgifter i vinter mnd Sad

I tillegg kommer:
BAF Fjerne Østen USD 487/974,- pr. 20’/40’
CAF Fjerne Østen + 14,8% av sjøfrakten
THC NOK 813,- pr. container
Utkjøring sidelaster til PorsgrunnNOK 2050,- pr. cntr pr. tur (inkl 1 time lossing, deretter 550 pr.time) + 7% dieseltillegg.
Spedisjon NOK 485,- pr B/L
Vareavgift NOK 140,- pr. container
ISPS EUR 15,- pr container
Heavy weight surcharge USD 350,- pr. 20’ for last over 13 ts
Peak Season Surcharge USD 135/270,- pr. 20/40’ (gyldig til 15.2.0Cool
NOx tillegg EUR 20/40,- pr. 20/40’
Fortolling NOK 350,-

Certificare of Fumagation (CF) er desinfeksjon/gassing av treverk for skadedyr.
Det er ikke alltid du blir sjekket for det i norge (enda), siden det er en ny lov fra og med 1.jan 2008, men hvis du blir sjekket så må du ha de papirene i orden, ellers kan det oppstå problemer.
De store møbel fabrikkene i kina bør kunne utstede denne CF når de eksportere til europa.
Du bør også sjekke om de treverkene de bruker er godkjente treverk og om de er bra tørket siden temperatur forskjellen i kina kan være på + 40 grader og over vannet til norge til -20 grader så kan treverket utvide seg og krympe og danne sprekker som igjen kan føre til at sofaen knekker i to på sommer eller vinter i norge.
Til toppen!
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 01 mai 2008 20:50    Emne: Svar med sitat

hokhang skrev:
1870 dollar kan vel stemme, men det tilkommer en del andre utgifter, bør sjekke det med shipping selskapet. Hvis du har fått oppgitt 1870$ fra han kinesern du handler fra så må du vite at det tilkommer utgifter som dette.
Dette er tall som endrer seg dag for dag. Hvem havn frakter du fra i Kina a? Vi frakter fra Guangzhou/shenshen og har fått en meget god frakt rate på 20" kontainer på 1650$ men så er det dette som kommer i tillegg.
Season peak kan du vel se bortfra i sommer mnd. Det er ekstra avgifter i vinter mnd Sad

I tillegg kommer:
BAF Fjerne Østen USD 487/974,- pr. 20’/40’
CAF Fjerne Østen + 14,8% av sjøfrakten
THC NOK 813,- pr. container
Utkjøring sidelaster til PorsgrunnNOK 2050,- pr. cntr pr. tur (inkl 1 time lossing, deretter 550 pr.time) + 7% dieseltillegg.
Spedisjon NOK 485,- pr B/L
Vareavgift NOK 140,- pr. container
ISPS EUR 15,- pr container
Heavy weight surcharge USD 350,- pr. 20’ for last over 13 ts
Peak Season Surcharge USD 135/270,- pr. 20/40’ (gyldig til 15.2.0Cool
NOx tillegg EUR 20/40,- pr. 20/40’
Fortolling NOK 350,-

Certificare of Fumagation (CF) er desinfeksjon/gassing av treverk for skadedyr.
Det er ikke alltid du blir sjekket for det i norge (enda), siden det er en ny lov fra og med 1.jan 2008, men hvis du blir sjekket så må du ha de papirene i orden, ellers kan det oppstå problemer.
De store møbel fabrikkene i kina bør kunne utstede denne CF når de eksportere til europa.
Du bør også sjekke om de treverkene de bruker er godkjente treverk og om de er bra tørket siden temperatur forskjellen i kina kan være på + 40 grader og over vannet til norge til -20 grader så kan treverket utvide seg og krympe og danne sprekker som igjen kan føre til at sofaen knekker i to på sommer eller vinter i norge.

Såpass ja. Du har tydligvis litt mer oversikt enn meg. Dette er noe jeg absolutt må sjekke opp i. Jeg har røft regna over det med de tallene du ga meg og selv med disse tilleggene så vil jeg fortsatt ha god fortjeneste på sofaene. Ser at du nevner utkjøring sidelaster porsgrunn, vi hadde igrunn tenkt å motta varene på Oslo havn og losse og fortolle selv, om dette da er mulig.

Havna vi frakter fra er samme som deg.

Når det gjelder treverk så er jeg opplyst om at det er såkalt dried hard wood. Jeg husker ikke i farten hva slags tresort det var. Er det noen tresorter man bør styre unna? Uansett så virker de såpass seriøse at jeg tror at alt dette skal være på stell. Men må nok ta meg en prat om en del av det du har nevnt med dem. De inviterte meg faktisk ned til Kina for å komme og se på fabrikken for at alt var i orden.

Uansett så takker jeg for alle opplysninger. Viktig å få med seg alt. Som sagt så er dette min første container fra Kina så er så og si helt fersk i gamet.
hokhang
Veteran

InnleggSkrevet: 01 mai 2008 23:40    Emne: Svar med sitat

Du bør sjekke litt nærmere med den frakten ja, så du ikke går på en smell. God fortjeneste har man uansett fra kina;)
Sorry du må bare se bort fra det med frakta til porsgrunn, jeg bare kopierte direkte fra tilbudet jeg har fra shippingselskapet vårt.
Du bør ta en tur å besøke fabrikken hvis du har mulighet, har selv vært på en del fabrikker der nede og sett, og de kan være veldig veldig slurvete.
Og spesielt når du driver med skinn så er det veldig mye skinn kvaliteter der nede bør være veldig obs på det, hvis du ikke har eget "quality checker" team så kan fabrikkene være en meget slurvete. Utrolig kjedelig å få en kontainer med dårlig kvalitet.

Den første kontainer er alltid den vanskeligste, man lærer av alle feilene, så de neste kontainerne går nok veldig bra.
Til toppen!
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 02 mai 2008 02:19    Emne: Svar med sitat

hokhang skrev:
Du bør sjekke litt nærmere med den frakten ja, så du ikke går på en smell. God fortjeneste har man uansett fra kina;)
Sorry du må bare se bort fra det med frakta til porsgrunn, jeg bare kopierte direkte fra tilbudet jeg har fra shippingselskapet vårt.
Du bør ta en tur å besøke fabrikken hvis du har mulighet, har selv vært på en del fabrikker der nede og sett, og de kan være veldig veldig slurvete.
Og spesielt når du driver med skinn så er det veldig mye skinn kvaliteter der nede bør være veldig obs på det, hvis du ikke har eget "quality checker" team så kan fabrikkene være en meget slurvete. Utrolig kjedelig å få en kontainer med dårlig kvalitet.

Den første kontainer er alltid den vanskeligste, man lærer av alle feilene, så de neste kontainerne går nok veldig bra.

Er ikke helt umulig at jeg tar en tur ned til Kina og sjekker ut forholdene. Men akkurat nå så har jeg bare ikke tid. Selv om jeg vet det hadde vært det lureste. De har iallefall ett sgs sertifikat som tilsier at det kommer folk jevnlig og sjekker ut forholdene og passer på at de leverer den kvaliteten de faktisk lover. Men ordet kvalitet tror jeg ikke alltid er helt det samme i Kina som i Norge. På mandag får jeg skinnsamples hvor jeg kan velge mellom 4 forskjellige skinntyper. Hver i sin prisklasse. Falskt skinn skal jeg iallefall styre langt unna.

De tre andre er kinesisk , italiensk og aniline leather. Kinesisk og italiensk er nesten samme pris mens aniline er en smule dyrere. Prismessig så tror jeg at jeg går for italiensk om kvaliteten er bra nok. Men jeg får se når jeg får prøvene. Dama jeg snakka med sa at falsk skinn også var meget bra kvalitet , noe det sikkert også kan være men vil nok ha noe ekte.

De tilbyr også og feks bruke falskt skinn på baksiden av sofaen , for å senke prisen på sofaen da denne delen ikke er synlig og heller ikke ett slitasjeområde. Er dette vanlig?

Har også tenkt på og kansje leie inn noen norske som opererer nede i Kina for å kvalitetsjekke fabrikken der nede. For finner man en produsent man er fornøyd med så trenger man jo ikke å gjøre det igjen. Uansett, ja jeg har nok mye å lære fremover. Håper den første containeren går minst mulig smertefullt hehe. Jeg har jo en stor jobb foran meg med å få solgt også Smile
hokhang
Veteran

InnleggSkrevet: 02 mai 2008 18:16    Emne: Svar med sitat

I aug/september så er det en møbelmesse i guangzhou området, bør ta deg en tur ned å se og knytte en del kontakter der nede som er gull verdt hvis du tenker å gå denne importveien. Der vil du helt sikkert støte på folk fra bohus, skeidar mange importører fra norge og veldig mange italenske og skandinaviske folk;)

Trur italiensk kvalitet er noe som vil selge best her i norge siden vi nordmenn er så kresne på kvalitet.
De kineserne tilbyr veldig mye halt leather og full leather, half leather er skinn på framsiden av sofaen og PU (imitert/falsk skinn) bak på ryggen for å berense kostnadene. Men jeg ville satset på full leather asså hele sofaen i ekte skinn, det koster ikke så mye mer, men det hever standarden på produktet her i Norge;)

Og leie en norsk som operer i kina for å kvalitetsikre produktene trur jeg kan koste mer enn det smaker.
Vi bruker et kinesisk firma som holder til i området der, og betaler de 5-10% av varens kostnader. Og da sjekker de alle produktene vår fra de de produserer rammen på sofa til produktet er ferdig loade i kontainer. De kontrollerer da 4-7 ganger under en sofa produksjon og finner alle feil og problemer og ber fabrikkene fikse opp før de sender av gårde.
Og vi får rapport hver uke med bilde av alle problemene.
Men dette kvalitets sikrings firmaet er verdt hver eneste øre vi betaler dem!Wink

De ofteste problemene er dårlig rammeverk, de oppgir eks. at de skal bruke 12mm treverk så bruker de bare 6mm treverk. Noe du aldri vil oppdage før du har en kunde som sier at sofaen knakk i to.
og et annet problemer er feilsydde sømmer, skrapemerker på sofa, dårlig lakkerte bein etc....

har du kontaineren på vei? eller vurdere du å ta den inn nå?
Til toppen!
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 02 mai 2008 21:25    Emne: Svar med sitat

hokhang skrev:
I aug/september så er det en møbelmesse i guangzhou området, bør ta deg en tur ned å se og knytte en del kontakter der nede som er gull verdt hvis du tenker å gå denne importveien. Der vil du helt sikkert støte på folk fra bohus, skeidar mange importører fra norge og veldig mange italenske og skandinaviske folk;)

Trur italiensk kvalitet er noe som vil selge best her i norge siden vi nordmenn er så kresne på kvalitet.
De kineserne tilbyr veldig mye halt leather og full leather, half leather er skinn på framsiden av sofaen og PU (imitert/falsk skinn) bak på ryggen for å berense kostnadene. Men jeg ville satset på full leather asså hele sofaen i ekte skinn, det koster ikke så mye mer, men det hever standarden på produktet her i Norge;)

Og leie en norsk som operer i kina for å kvalitetsikre produktene trur jeg kan koste mer enn det smaker.
Vi bruker et kinesisk firma som holder til i området der, og betaler de 5-10% av varens kostnader. Og da sjekker de alle produktene vår fra de de produserer rammen på sofa til produktet er ferdig loade i kontainer. De kontrollerer da 4-7 ganger under en sofa produksjon og finner alle feil og problemer og ber fabrikkene fikse opp før de sender av gårde.
Og vi får rapport hver uke med bilde av alle problemene.
Men dette kvalitets sikrings firmaet er verdt hver eneste øre vi betaler dem!Wink

De ofteste problemene er dårlig rammeverk, de oppgir eks. at de skal bruke 12mm treverk så bruker de bare 6mm treverk. Noe du aldri vil oppdage før du har en kunde som sier at sofaen knakk i to.
og et annet problemer er feilsydde sømmer, skrapemerker på sofa, dårlig lakkerte bein etc....

har du kontaineren på vei? eller vurdere du å ta den inn nå?

Nei kontaineren er ikke på vei ennå. Vi venta skinnsamples til mandag men de fikk vi faktisk på døra fra dhl i dag ettermiddag. Så det nærmer seg mer og mer. Føler etter alt du har skrevet så bør jeg lese og undersøke litt mer. Selv om jeg vet at man lærer mest om man bare hopper i det. Vi har nå bestemt oss for å øke bestillinga og det kommer nok til å komme på 50-60 tusen. Så jeg føler jo absolutt at vi må ta våre forhåndsregler. For all del 50-60 tusen er ikke alle pengene i verden men det er en god del.

Uansett syns du virker som en trivelig fyr så da går jeg egentli bare rett på sak. Ser at du jobber på siba i oslo så da går jeg ut ifra at du bor i Oslo? Er du dere intressert i evt partnere? Jeg brenner for dette og jeg skal lykkes. Han andre som er med er bestekompisen min fra barndommen som jeg egentli bare har overtalt til å bli med. Men han brenner mer og mer for hver dag han også. Dessuten mener jeg at jeg har en utrolig god forretningsplan når det kommer til møbler. Dvs salget av disse. Men da i en litt større skala enn bare en kontainer. Derfor så begynner vi nå smått , for å lære , ekspandere etterhvert. Men er i stor grad intressert i å få i gang ett samarbeid med andre kompetente mennesker der ute. Noe du for meg aboslutt virker som.

Om du er intressert så send meg en pm med mail. Om ikke så takker jeg og bukker for alle råd iallefall. Setter stor pris på de Smile
buyonline
Elite medlem

InnleggSkrevet: 02 mai 2008 21:40    Emne: Svar med sitat

CAF og BAF er månedlig og ligger som regel på 400-500 USD og mellom 14-15%. Når det er sagt så har prisene på frakt fra Kina økt dramatisk de siste 2 åra. Du vil nok ikke gå på noen smell når Du har regnet ut rundt 10 000 i frakt, men det er som hok sier, det vil nok krype opp til ca 14-15 000 med alt.

Tar inn endel møbler også, tipper leverandøren din begynner på "B" og slutter på "N" Very Happy (NB: ikke oppgi dine gode leverandører)

Uansett lykke til.

Kan jo legge til at dette er den beste tråden på Toppselger på flere år Wink
Til toppen!
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 02 mai 2008 21:51    Emne: Svar med sitat

buyonline skrev:
CAF og BAF er månedlig og ligger som regel på 400-500 USD og mellom 14-15%. Når det er sagt så har prisene på frakt fra Kina økt dramatisk de siste 2 åra. Du vil nok ikke gå på noen smell når Du har regnet ut rundt 10 000 i frakt, men det er som hok sier, det vil nok krype opp til ca 14-15 000 med alt.

Tar inn endel møbler også, tipper leverandøren din begynner på "B" og slutter på "N" Very Happy (NB: ikke oppgi dine gode leverandører)

Uansett lykke til.

Kan jo legge til at dette er den beste tråden på Toppselger på flere år Wink

Hehe kansje det er for jeg har iallefall fått en del nyttig informasjon. Og dette gjelder jo ikke bare for møbler. Dette er jo generelt. Her kan de fleste lære en del som de ikke viste. Syntes det er synd at det er så lite aktivitet på forumet :/ Uansett så nei , det er ikke de denne bestillinga kommer fra. De var aktuelle men endte opp på noen andre Smile
hokhang
Veteran

InnleggSkrevet: 03 mai 2008 14:23    Emne: Svar med sitat

Har sendt deg en PM Drittsau! Kontakt meg gjerne på mailen så kan vi se om en forretnings plan.
Hehe ser du har sjekket litt rundt om meg ja, slutta på siba og DNB Nor i fjor høst jeg og begynte med import!
Så dere tenkte å satse større nå asså, til en 40HQ Wink Det trur jeg lønner seg mer enn å hente inn en 20GP.
Til toppen!
Drittsau
Medlem

InnleggSkrevet: 04 mai 2008 12:20    Emne: Svar med sitat

hokhang skrev:
Har sendt deg en PM Drittsau! Kontakt meg gjerne på mailen så kan vi se om en forretnings plan.
Hehe ser du har sjekket litt rundt om meg ja, slutta på siba og DNB Nor i fjor høst jeg og begynte med import!
Så dere tenkte å satse større nå asså, til en 40HQ Wink Det trur jeg lønner seg mer enn å hente inn en 20GP.

Takk for pm Smile

Første kontaineren tror jeg blir 20hq selv om jeg vet at det ville nok vært mer lønnsomt med en 40hq. Har lyst å ta å føle på det før en setter i gang for fult. Jeg har en forretningsplan som jeg mener er unik. Men denne er i en litt større skala som sagt. Så dette er og forblir tanker for framtiden. Har en pappa som nylig solgte x antall mål med land til kommunen til en fortjeneste på 2100% som byggeprosjekt. Det vil si at jeg har en mulig investor. Men som sagt jeg vil lære. Holde på med dette i kansje 1-2 år før jeg vet om jeg ikke hele tatt kommer til og realisere dette. Er ikke en gang sikkert han vil være investor.

Uansett så håper jeg vi snakkes på mail eller msn Smile
hokhang
Veteran

InnleggSkrevet: 05 mai 2008 22:38    Emne: Svar med sitat

Bare hyggelig!
Trur en 20" er en bra start for å teste ut markedet før man hiver seg ut på flere kontainere, for dette er jo en business med ganske tung kapital så er dumt å drite seg ut;)
Trur du er heldig der som har en kapital sterk far, har du en god forretnings plan og en god visjon så kommer du veldig langt, den nye bohus/skeidar?

Ja bare å sende meg en mail eller legge meg på msn så kan vi snakkes.
Til toppen!
zoidberg22
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 10 juli 2011 17:31    Emne: Svar med sitat

Det er jo mulig å selge sofa som andre importerer, sånn at risikoen er mindre.

1) Finn en importør feks design-import.no

2) få et møte med importøren og diskuter sammarbeid, der han importerer, og du får en fast pris pr salg

3) lever sofaen til kunden
Corleone
Elite medlem

InnleggSkrevet: 13 juli 2011 13:35    Emne: Svar med sitat

zoidberg22 skrev:
Det er jo mulig å selge sofa som andre importerer, sånn at risikoen er mindre.

1) Finn en importør feks design-import.no

2) få et møte med importøren og diskuter sammarbeid, der han importerer, og du får en fast pris pr salg

3) lever sofaen til kunden

Hei - Jeg leverer møbler pr kontainer
Har ukentlig kontakt med møbelfabrikkene og er stadig på oppdrag for sånne som dere og sørger da for at kontaineren fylles med kvalitetsmøbler som kan selges med skikkelig gevinst.

Norsk mann i eksportland Razz

Har det godt her Very Happy
Til toppen!
hokhang
Veteran

InnleggSkrevet: 15 juli 2011 16:37    Emne: Svar med sitat

å selge sofa importert fra kina (eller andre land som krever kontainer transport) vil nok ikke lønne seg i lengden!
driver Trendmøbler og startet med import fra kina. kan med hånden på hjertet si at det ikke vil lønne seg på sikt.
Her er noen grunner til det:
-Lang leverings tid hvis kunden ønsker andre farger og stoffer
-skummet i sofaene holder i 3 år så kollapser det, dårlig blandingsforhold i kinesisk skum
-stoffet går opp i sømmene etter 1-3 år, stoffet nupper, og blir slitt
-rammeverket og fjæringene kneler etter 2-3 år

Når kunden kommer og klager på dette her etter 3 år så må du ha i bakhodet at det er 5 års reklamasjon på varer solgt i norge.
Da hjelper det ikke å klage til fabrikken i kina etter 3 år. Så dvs du må kompensere kunden for dette tapet. Fleste tilfelder så må du kreditere tilbake hele sofaen og krype til korset og innrømme at du nok engang har blitt lurt av kinesere Wink
Så de fleste som driver med import av sofa fra kina overlever 3-5 år så går de konkurs eller havner på tv2 hjelper deg og videre til konkurs.
Til toppen!
Corleone
Elite medlem

InnleggSkrevet: 15 juli 2011 23:54    Emne: Svar med sitat

hokhang skrev:
å selge sofa importert fra kina (eller andre land som krever kontainer transport) vil nok ikke lønne seg i lengden!
driver Trendmøbler og startet med import fra kina. kan med hånden på hjertet si at det ikke vil lønne seg på sikt.
-skummet i sofaene holder i 3 år så kollapser det, dårlig blandingsforhold i kinesisk skum

Når kunden kommer og klager på dette her etter 3 år så må du ha i bakhodet at det er 5 års reklamasjon på varer solgt i norge.
Da hjelper det ikke å klage til fabrikken i kina etter 3 år. Så dvs du må kompensere kunden for dette tapet. Fleste tilfelder så må du kreditere tilbake hele sofaen og krype til korset og innrømme at du nok engang har blitt lurt av kinesere Wink
Så de fleste som driver med import av sofa fra kina overlever 3-5 år så går de konkurs eller havner på tv2 hjelper deg og videre til konkurs.

Helt enig med deg - derfor er vi etablert i Peru, Sør-Amerika hvor kvaliteten overgår kvantiteten for tiden, og fremtidige leveranse-avtaler på møbler kan inngåes med spesifikke norske krav og innsikt.

Er også fullt mulig å bestille enkeltmøbler opp til Norge som prototyper og utstillingsmøbler.

Jeg vil våge å påstå at jeg har funnet fagfolk her nede som overgår våre vaner hva både gjelder kvalitet og komfort, er helt sikker på at jeg skal få deg/dere fornøyde på en møbel-deal med rød-tråd-garanti.
Til toppen!
Closing the sale
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 17 sep. 2011 04:51    Emne: Hei hokhang . Svar med sitat

hokhang skrev:

Hallo hokhang , syns det du skriver ikke rimer helt må jeg innrømme .

Driver selv import av skinnmøbler og kjenner meg ikke helt igjen i mange av argumentene dine her .
- ca 80% av alle skinnsofaer som blir importert(altså solgt) i Norge blir produsert i Kina ( kilde statistisk sentralbyrå) , så det du sier om at kina import resulterer i konkurs pga dårlig kvalitet er bare vrøvl.Kina er vel ikke synonymt med at alle fabrikkene der nede er juks å fanteri ?? da blir jo bohus,skeidar,living osv snart ryke på en smell kansje ........
- Lang leveringstid pga flere farge valg ? Har importert gule,røde,brune.snøhvite og svarte sofaer i den samme containeren flere ganger uten at jeg måtte lenger normal leveringstid ifra ordre dato ( 6uker), så dette er tull .
-Reklamasjon etter 5 år er greit , men leser du kjøpsloven så er det særdelen sjelden at alle sømmene,alt av skinnet ,alt av rammeverket,alle armlenene er ødelagt hos en kunde ?? Har sofaen et armlene som er ødelagt , så tilsier det ikke ny sofa om du leser loven . Det tilsier penger tilbake for den prosenten dette utgjør av produktes helhet ..... Vil også påstå at i de fleste tilfeller av reklamerende kunder , har de ikke brukt sofaen sin slik de burde og dermed ingen rett på ny sofa (armlene skal brukes som armlene,ikke til å sitte på feks) .

Jeg brukte en møbelsnekker som har 40 års erfaring til å åpne opp,dele flere av mine modeller i deler for å sjekke kvaliteten , den var utmerket,skinnet var bra og sømmene solide var konkluksjonen hans .
Bra kvalitet+design+god service= ingen reklamasjoner . Då er dette å importere en enkel sak og avansen er meget bra etter min erfaring og tallkunskap ivertfall .
Har du et svar og noen gode argumenter på det jeg skriver, så vil jeg gjerne høre dem hokhang .........
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Import - eksport - frakt - toll Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.