| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
Fr3ddy Veteran

|
Skrevet: 19 aug. 2009 20:11 Emne: Hvordan få en større markedsandel i dagligvare handelen |
|
|
Hei
Jeg driver som hobby importør på fritiden og jobber fulltid hos Jens Eide kjøttforetning, hvor jeg har delvis ansvar får vår dagligvare bit
Vi gikk i sommer ut på dagligvaremarkedet med en pølse serie, vi er representert i ca 60-80 butikker rundt omkring på Sørlandet.
Vi har en målsetning om 5% av det totale kjøttsalget på Sørlandet innen 5 år. Vi har gjort mange tiltak for å nå dette målet, vi har investert i nytt design (som ikke er lansert enda), jobber også intenst med å få en hel-kjede avtale ( en avtale som gjør at vi kan selge våres produkter i alle kjedene) og jobber med å utvide produkt spekteret vårt.
Men for å nå dette målet trenger jeg din hjelp : )
Har dere noen tips til hvordan vi kan bli valgt i butikk hyllene?
Har du en ide om et bra kjøttprodukt du savner i dagligvaren?
Har du noen gode youtube filmer som kan lære meg merkevare bygging, eller få en større markedsandel (har søkt en hel del på youtub men finner bare”online marketing” filmer)
Eller kanskje du har noen andre gode ideer
Det jeg vill mer en alt er å lykkes i dagligvare bransjen men er litt tom for nyskapende ideer fortiden |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
sandislate Veteran
|
Skrevet: 20 aug. 2009 18:12 Emne: |
|
|
Hei
Hva slags kjøtt produkter snakker vi om? Er det pålegg, kun pølser, koteletter eller hva? |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fr3ddy Veteran

|
Skrevet: 24 aug. 2009 11:24 Emne: |
|
|
| Foreløpig er vi kunne ute med spesial pølser som, ostepølse, chilipølse, økologisk lammepølse og middagspølse |
|
| Til toppen! |
|
 |
sandislate Veteran
|
Skrevet: 26 aug. 2009 17:00 Emne: |
|
|
| Pølser ja... Generellt vil jeg si om pølser i dagens marked så virker det for meg at det meste er laget ut av samme kjøttfarsen med en stenk av annet krydder alt etter hvilken type pølse dette er. Det jeg savner med pølser er skikkelig god gammeldags grov pølse og skal den ha chilli smak små jo den være litt trøkk i smaken, ikke så lite at "alle" kan spise denne fordi den er så mild. Det er mao. lite "spesial" pølser i markedet som jeg kjenner til. En kan ta vossakorv fra gilde, herregud for et møkkaprodukt og dette får de lov til å kalle vossakorv...Ellers så selger alltid en god innpakning og ikke minst pris. Ta en tur til Kiel med tysklands ferga og kjøp deg en bratwûrst på gata der, dette er skikkelig pølse.. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fr3ddy Veteran

|
|
| Til toppen! |
|
 |
sandislate Veteran
|
Skrevet: 01 sep. 2009 09:41 Emne: |
|
|
| Se der ja, ser jo at dere kun har utsalg i Lillesand. Er det noe endret på dette. Hva med en webshop, vet ikke hvordan dette forholder seg med pølser men.... Men tror du er langt på vei ved å tenke grove pølser og smak og ikke masseprodusert masse som er lik i enhver pølse. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fr3ddy Veteran

|
Skrevet: 09 sep. 2009 20:52 Emne: |
|
|
| Vi har komt ut på dagligvare etter at denne artikkelen ble skrevet. Vi holder på med en nettside nå, der skal det bli mulig å kjøpe spekemat produkter. |
|
| Til toppen! |
|
 |
celius Nytt medlem
|
Skrevet: 30 sep. 2009 23:00 Emne: |
|
|
For å få en god effekt vil jeg anbefalle å jobbe mot sluttbrukeren. Hvis nok sluttbrukere etterspør produktene vil butikkene forstå at de bør ta det inn hvis de ønsker å få den omsetningen det er snakk om.
Hvem er nettsiden deres myntet på og hvilke mål har dere med den? |
|
| Til toppen! |
|
 |
Fr3ddy Veteran

|
Skrevet: 05 okt. 2009 07:29 Emne: |
|
|
Nettsiden vil mest bli en informasjons side om Jens Eide as og hva vi driver med.
Kommer til å ligge mye nytigg informasjon om produktene våres åpnings tider og historien til JE.
Vi kommer til å få en web shop der så det gå an å kjøpe spekemat, men web shopen blir nok ikke startet med det første, da ledelsen ikke har noe særlig troa på å selge spekemat på nett.
Men siden er mest rettet mot kunden. |
|
| Til toppen! |
|
 |
celius Nytt medlem
|
Skrevet: 07 okt. 2009 21:18 Emne: |
|
|
Bra. Sørg for at siden er innbydende for besøkende, lettlest og lettnavigerbar. Da har du en nettside som fungerer.
Og som jeg nevnte, ved å jobbe mot sluttbrukeren - de som til syvende og sist kjøper produktet ute i butikkene - så vil du øke etterspørselen ute hos butikkene slik at de vil ta inn produktene deres. Dette arbeidet bør gjøres ved siden av at dere pleier butikkene\kjedene med egne selgere. |
|
| Til toppen! |
|
 |
|