Hvilket parti stemmer du?
Gå til side 1, 2  Neste

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Politikk - byråkrati - regjeringen - stortinget
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
Cypherus
Moderator

InnleggSkrevet: 28 sep. 2006 17:30    Emne: Hvilket parti stemmer du? Svar med sitat

Dette spørsmålet har blitt tatt opp før (Jeg tror faktisk jeg selv har spurt om dette), men så er dette også et spørsmål som stadig kan skifte mening. En kompis av meg f.eks gikk fra å være medlem av ungdomspartiet til SV fra å bli medlem av ungdomspartiet til FRP.

Så enkelt og greit. Hva stemmer du? Ikke bare kom med navnet på partiet ditt, kom også med en begrunnelse.
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 28 sep. 2006 20:01    Emne: Svar med sitat

Hva med å bidra i tråden selv først? Wink

Jeg har latt være å stemme ved valg av den grunn at jeg ikke følger nok med i den norske politikken til at jeg føler jeg har noe fornuftig å bidra med. Får se hva jeg gjør fremover, mulig jeg blir mer engasjert ved neste valg.
UngSpire
Moderator

InnleggSkrevet: 28 sep. 2006 21:20    Emne: Svar med sitat

Høyre,
Mer Frihet til hvert enkelt menneske.
Staten skal da ikke få bestemme når mannen i gata skal få kjøpe pils?
Mindre avgifter til staten, dropp monopolisering.
Kapitalsime, EU !!
Trenger jeg si mer?
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post
Corleone
Elite medlem

InnleggSkrevet: 28 sep. 2006 21:47    Emne: Svar med sitat

Fremskrittspartiet - kaster ikke bort stemmene mine til høyre og venstre - jeg vil fremover.
Til toppen!
Xitach
Nytt medlem

InnleggSkrevet: 28 sep. 2006 22:32    Emne: Svar med sitat

FrP... de som står for mest av det jeg verdsetter.
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding MSN Messenger-adresse
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 29 sep. 2006 16:39    Emne: Svar med sitat

Har stemt Frp.

Etter grundig vurdering vil mine fremtidige stemmer gå til kystpartiet. Ikke noe dummere det enn andre valg.
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
Loffen
Veteran

InnleggSkrevet: 29 sep. 2006 18:06    Emne: Svar med sitat

Jeg stemmer ikke.. Ingen parti til nå har klart og gjennomføre det de har lovet på forhånd.. så hvorfor skal ett nytt parti være noe bedre... Flytter allt utenlands snart så det er greit...
Til toppen!
Fresh
Veteran

InnleggSkrevet: 29 sep. 2006 19:32    Emne: Svar med sitat

FRP. Jeg har tro på en politikk i retning av den de fører.
Til toppen!
Bizminizer
Moderator

InnleggSkrevet: 29 sep. 2006 22:13    Emne: Svar med sitat

stemmer ikke..

FRP har alt som er viktig og nyttig for folk flest på programmet, alltid.. men det er også grunnen til at jeg håper de aldri blir regjeringsparti..
Tjodalf
Medlem

InnleggSkrevet: 20 nov. 2006 09:13    Emne: Svar med sitat

Sitat:
De fleste stemmer uansett det foreldrene eller vennene gjør. Det er den eneste grunnen til Ap fremdeles har velgere for eksempel.

Jepp, er mye sant i det. Derfor jeg anbefaler de fleste av vennene mine å ikke stemme. Very Happy
shark
Medlem

InnleggSkrevet: 20 nov. 2006 13:31    Emne: Svar med sitat

FRP har jo kjørt populistisk politikk siden tidenes morgen, så jeg blit ikke helt overbevist hver gang de slår på stortromma. På den annen side har dette partiet aldri sittet i regjering, så det er vel kanskje på tide å se hva de kan få til.
Stemte høyre før, nå svinger det litt. Står litt mellom dem og FRP.
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 20 nov. 2006 14:47    Emne: Svar med sitat

Sitat:
På den annen side har dette partiet aldri sittet i regjering, så det er vel kanskje på tide å se hva de kan få til.

Frp kommer aldri til å danne noen regjering.
Det er et opposisjonsparti, og det er vel stort sett derfor de har blitt såpass populære som de har blitt.
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
TeeOh
Veteran

InnleggSkrevet: 21 nov. 2006 21:11    Emne: Svar med sitat

*måtte gudene forby frp i regjering*

Men skulle det skje, så hadde det vel endt med ett av to: Enten ville de ha måttet endre politikken sin enda mer for å tilpasse seg realitetene enn det SV har måttet gjøre, eller så ville gamle furet værbitt ha gått på ræva på rekordtid.

Dirty Cash (Money Talks) - Stevie V
Til toppen!
DrMatrix
Medlem

InnleggSkrevet: 21 nov. 2006 21:42    Emne: Svar med sitat

har stemt frp 2 ganger (kommune valg og stortingsvalg).

syns innvandrinspolitikken, tax-politikken, helse og omsorgs-politikken er bra. mye bra. stort sett fornøyd med det meste de gjør/prøver å gjøre.

men irriterer meg så jævlig at de får så lite støtte fra andre på stortinget!!!!!
Til toppen!
DrMatrix
Medlem

InnleggSkrevet: 21 nov. 2006 21:50    Emne: Svar med sitat

har stemt frp 2 ganger (kommune valg og stortingsvalg).

syns innvandrinspolitikken, tax-politikken, helse og omsorgs-politikken er bra. mye bra. stort sett fornøyd med det meste de gjør/prøver å gjøre.

men irriterer meg så jævlig at de får så lite støtte fra andre på stortinget!!!!!
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 03:31    Emne: Svar med sitat

TeeOh skrev:
*måtte gudene forby frp i regjering*

Men skulle det skje, så hadde det vel endt med ett av to: Enten ville de ha måttet endre politikken sin enda mer for å tilpasse seg realitetene enn det SV har måttet gjøre, eller så ville gamle furet værbitt ha gått på ræva på rekordtid.

frp hadde måttet tilpasse seg norsk politikk på samme måte som alle andre partier i regjeringsposisjon har måtte gjort.
Jeg skjønner enda ikke at folk i det store og hele tror at navnet på regjeringspartie(ne) spiller noen rolle for hvordan landet styres. Rolling Eyes
Fresh
Veteran

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 04:40    Emne: Svar med sitat

Samme med SV egentlig. Jeg ser på de som nærmest et kommunistparti med magen full av kameler.

Vurderer forøvrig å snu litt mot Høyre nå, fra FRP. Dette etter å ha sett FRPs budsjettforslag. I disse dager er i hvert fall finanspolitikk viktig, og å spy ut 16 mrd ekstra milliarder ville vært som å feste en rakett i rentepilen. Grøss.
Til toppen!
buyonline
Moderator

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 11:23    Emne: Svar med sitat

Fresh skrev:
Samme med SV egentlig. Jeg ser på de som nærmest et kommunistparti med magen full av kameler.

Vurderer forøvrig å snu litt mot Høyre nå, fra FRP. Dette etter å ha sett FRPs budsjettforslag. I disse dager er i hvert fall finanspolitikk viktig, og å spy ut 16 mrd ekstra milliarder ville vært som å feste en rakett i rentepilen. Grøss.

Rentepilen betyr sterkere valuta så for min del er dette uansett en vinn-vinn.

Dtrump har mye rett når han sier at uansett hvem som styrer er det bare en nanomillimeter til høyre eller venstre da det er dei blodrøde byråkratene i departementene som egentlig styrer Norge.

Eg stemmer FrP er også innvolvert i FrP med styreverv etc... Eg trur Norge vil bli et bedre land med FrP pga det er folk i dette partiet med baller til å forandre. At FrP spyr ut milliarder etter milliarder er en sannhet med modifikasjoner. De er flinke til å skjule hvor dei vil ta pengene fra, at de kulturelle norge vil bli redusert kan hende. Har vi ikke råd til å ta vare på dei gamle, har vi ikke råd til veier slik at ikke 360 personer dør hvert år på norske kjerreveier, at skulene våre ramler ned, har vi ikke råd til sykehus og dei få som er igjen er på sparebluss, nei da har me faen ikke råd til substitiert kino i hvert grisgrent strøk heller.

Det viktigste først så får luxusen komme etter. Eg liker også at folk har mer frihet, men at også folk må stå til ansvar for sin frihet og ta konsekvensene av sine valg.
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 11:34    Emne: Svar med sitat

Sitat:
Dtrump har mye rett når han sier at uansett hvem som styrer er det bare en nanomillimeter til høyre eller venstre da det er dei blodrøde byråkratene i departementene som egentlig styrer Norge.

De som styrer norge i første rekke er gode lobbyister utsendt fra det norske næringsliv.
Så kommer nok disse dep. rottene og bestemmer at man skal ha mere byråkrati, hvorpå regjeringen følger og bestemmer om vi skal få kjøpe pizza på en søndag, røyke ved baren i en bar og slike fillesaker.
UngSpire
Moderator

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 14:19    Emne: Svar med sitat

Hvis du kikker litt nærmere på Høyre`s meninger, vil de se at disse er for Frihet, altså du SKAL få bestemme selv når du kan handle øl og disse fillesakene du nevner Cool .
Til toppen!
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 15:02    Emne: Svar med sitat

Og derfor stemmer ikke jeg Høyre. Frihet er for løver og elefanter, ikke mennesker.Very Happy
Fresh
Veteran

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 17:12    Emne: Svar med sitat

buyonline skrev:

Rentepilen betyr sterkere valuta så for min del er dette uansett en vinn-vinn.

Eg stemmer FrP er også innvolvert i FrP med styreverv etc... Eg trur Norge vil bli et bedre land med FrP pga det er folk i dette partiet med baller til å forandre. At FrP spyr ut milliarder etter milliarder er en sannhet med modifikasjoner. De er flinke til å skjule hvor dei vil ta pengene fra, at de kulturelle norge vil bli redusert kan hende. Har vi ikke råd til å ta vare på dei gamle, har vi ikke råd til veier slik at ikke 360 personer dør hvert år på norske kjerreveier, at skulene våre ramler ned, har vi ikke råd til sykehus og dei få som er igjen er på sparebluss, nei da har me faen ikke råd til substitiert kino i hvert grisgrent strøk heller.

Det viktigste først så får luxusen komme etter. Eg liker også at folk har mer frihet, men at også folk må stå til ansvar for sin frihet og ta konsekvensene av sine valg.

Ja, det ligger mye i utsagnet: Norge, den siste sovjetstat. Jeg tror også det blir vanskelig å snu politikken så enormt mye, og er enig det du skriver. Blir veldig oppgitt når jeg ser hva for eksempel Trond Giske deler ut penger til.

Jeg er også for å bruke mer av oljepengene, men i dagens situasjon synes jeg det ville blitt uansvarlig med tanke på at budsjettet ville ha økt renteoppgangen med 50 % - litt mer enn nødvendig.
Til toppen!
UngSpire
Moderator

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 17:19    Emne: Svar med sitat

Husk på at hvis vi bruker for mye Av "oljefondet" kan vi få Inflasjon.
Jeg vil tro de fleste vil ungå en evnt. inflasjon.
Til toppen!
buyonline
Moderator

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 17:29    Emne: Svar med sitat

UngSpire skrev:
Husk på at hvis vi bruker for mye Av "oljefondet" kan vi få Inflasjon.
Jeg vil tro de fleste vil ungå en evnt. inflasjon.

Nøkkelen er å hente arbeidskraft i utlandet. Vi kan bruke så mye oljepenger me bare orker i utlandet uten at det blir inflasjon av den grunn. Et eksempel er medisinsk behandling i utlandet (billigere en i norge) et annet er å bruke noen av dei store entreprenørene i feks Tyskland eller England til å utbedre veinettet vårt.

Hva er denne fattigdommen SV, AP, KrF snakker om? Kan vi bekjempe den? er ikke fattigdom synonymt med den gruppen som er på en side av en økonomisk målestokk og på den andre siden er dei "rike" dvs vi vil alltid ha "fattige" fordi noen må jo nødvendigvis ha mindre en andre. Om vi tar et tanke eksperiment og sier at fattige ikke finnes, arbeidsledige ikke finnes vil vi da få inflasjon? Selvfølgelig.

Norsk politikk handler om å krangle om og kjempe mot selvfølgeligheter. Dvs Den Røde norske politikken handler om dette og eneste motpol pt er FrP og tildels Høyre.
Til toppen!
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 22 nov. 2006 17:34    Emne: Svar med sitat

Hvorfor skal vi bruke av oljefondet? Vi har da nok penger som vi har? Vi har ligget på førsteplass på Human Development Index i årevis, og jeg har ingen forståelse for at vi skal sløse enda mer penger enn vi gjør allerede.

La oss heller prøve å spare litt på de vi har, og bruke dem mer fornuftig.
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Politikk - byråkrati - regjeringen - stortinget Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.