Skal man ta hensyn til alt som er farlig så kan man ikke leve ett normalt liv. Man kan vist få kreft av og drikke melk. Tarmkreft av og spise pølser. Propp på hjernen av og ringe i mobiltelefon osv osv.
Drikker vannet mitt med god samvittighet, dø skal jeg uansett en gang _________________ Veni , Vidi , Vici
Hva mener du er et bra alternativ til vann da? øl?
Aspartam kan ha bieffekter, og kan være veldig usunt, men akkurat hvor usunt det er strides jo eksertene om. Men hva ekspertene ikke strides om og som samtlige er enige i, er at sukker er meget usunt for kroppen. Mener du det er mye bedre da om man drikker litervis med sukker hver uke, istedenfor litt sukker og litt aspartam? Det optimale er jo å ikke drikke brus, men det er jo vanskelig å få alle til å kutte helt ut.
Fluor kan jeg lite om og gidder ikke se videoen - likevel, jeg og de fleste jeg kjenner har pusset tennene sine hele livet uten å ta skade av det. Fluor er vel også ekstra bra for små barn, som ofte tar fluortabletter i tillegg. Her får vi jo bare stole på tannlegene og sunn fornuft, og kjøpe det som er tilgjengelig. Alt med måte selvsagt.
Regner med at du aldri drikker vann, brus eller pusser tennene med fluortannkrem, nexon? _________________ It's not who I am underneath, but what I *do* that defines me.
Aspartam kan ha bieffekter, og kan være veldig usunt, men akkurat hvor usunt det er strides jo eksertene om. Men hva ekspertene ikke strides om og som samtlige er enige i, er at sukker er meget usunt for kroppen. Mener du det er mye bedre da om man drikker litervis med sukker hver uke, istedenfor litt sukker og litt aspartam? Det optimale er jo å ikke drikke brus, men det er jo vanskelig å få alle til å kutte helt ut.
Fluor kan jeg lite om og gidder ikke se videoen - likevel, jeg og de fleste jeg kjenner har pusset tennene sine hele livet uten å ta skade av det. Fluor er vel også ekstra bra for små barn, som ofte tar fluortabletter i tillegg. Her får vi jo bare stole på tannlegene og sunn fornuft, og kjøpe det som er tilgjengelig. Alt med måte selvsagt.
Regner med at du aldri drikker vann, brus eller pusser tennene med fluortannkrem, nexon?
Sukker er ihvertfall ett naturlig produkt, aspartame er ikke det.
Holder meg langt unna produkter som jeg vet inneholder dette ikke bare pga all usikkerheten og kritikken mot aspartame men også fordi jeg ikke liker smaken.
Det er forskjell på tannkrem med fluor og vann fra kranen tilsatt fluor.
Fordi du svelger ikke tannkremen, har du aldri blitt fortalt att du ikke skal svelge fluor? _________________ Jeg kunne aldri solgt mi mor, men kan godt selge di
Regner med at du aldri drikker vann, brus eller pusser tennene med fluortannkrem, nexon?
Sukker er ihvertfall ett naturlig produkt, aspartame er ikke det.
Holder meg langt unna produkter som jeg vet inneholder dette ikke bare pga all usikkerheten og kritikken mot aspartame men også fordi jeg ikke liker smaken.
Det er forskjell på tannkrem med fluor og vann fra kranen tilsatt fluor.
Fordi du svelger ikke tannkremen, har du aldri blitt fortalt att du ikke skal svelge fluor? _________________ Jeg kunne aldri solgt mi mor, men kan godt selge di
Fluesopp er også naturlig, men det gjør ikke at den ikke er farlig.
Og hva mener dere er alternativet til vann fra springen? Alle jeg kjenner har drukket vann fra springen så lenge de levde, og jeg har drukket en liter daglig i 20 år nå. Har ikke merket noe fluor-effekt (om det ikke er den som forårsaker den årlige småforkjølelsen). _________________ It's not who I am underneath, but what I *do* that defines me.
Men hva ekspertene ikke strides om og som samtlige er enige i, er at sukker er meget usunt for kroppen
Hæ!? Sukker er da ikke usunt. Sukker er faktisk en vital del av kostholdet. For mye sukker er usunt, men det er også for mye vitaminer.
Aspartam er usunt og lengtidseffekten av dette vites ikke, men man vet langtidseffekten av sukker. Eneste grunn til å kjøre på med Aspartam innholdige produkter kontra sukker er om du har et for stort inntak av gitt vare. F.eks om du er overvektig, har skjøre tenner etc...
Det er SVÆRT mye i dagens livsstil og kosthold som ikke vil slå ut før om i fremtidige generasjoner.
Beste hadde vel vaert om de ikke hadde noe som helst i vannet! Det sies at de fant ut at fluor var bra for tennene for massevis av aar siden, saa de begynte aa ha det i drikkevannet. Men det de ikke visste da var at det IKKE boer svelges!
Grunnen til at de hadde det i vannet var vel fordi folk ikke pusset tennene sine? Jeg vil tro de trendene har endret seg! _________________ Nytt forum for deg som driver eget firma:
Registerer deg nå: [URL="http://www.firmaforumet.no/?utm_source=webforumet&utm_medium=signatur&utm_campaign=kenneth"]www.firmaforumet.no[/URL]
Leste kjappt på nettet om fluor, og fant ut at man ikke bruker fluor i norsk drikkevann. Istedenfor har man kontrollert fluorbruk i tannkrem, som har fungert veldig bra.
Andre steder i verden så er kanskje de helsemessige gevinstene ved forbedret tannhelse med fluor i drikkevannet større enn de negative?
buyonline:
Ja selvsagt, litt sukker må man ha, men det er nesten så lite i forhold til det vi får i oss at det nesten er irrelevant. Vi spiser og drikker enorme mengder sukker ( bare en 0.5 alene med brus er for mye pr/dag), og dette er MEGET usunt. Det er du helt sikker enig i, tror jeg. Beklager om det kunne misforstås med at all sukker alltid var usunt, det var ikke det jeg mente. _________________ It's not who I am underneath, but what I *do* that defines me.
Det er ingenting som tyder på at fluor er noe kroppen trenger – altså et næringsstoff. Derimot er det vel kjent at fluoride er hovedingrediensen i rottegift.
Nå skrev jeg ikke springvann, selv om dette virker som en selvfølge Men skal ta en ringerunde til Norske vannverk om jeg får tid. Det skal ikke være lov å tilsette flure i drikkevannet. Men lovverket endrer jo seg hele tiden, så hvem vet? Men dersom du går i butikken og ser på ”Olden” vannet så inneholder denne 0,3mg/l Fluoride. Så liten mengde skal ikke være farlig (tror de), men dersom man drikker flere liter vann + pusser tennene flere ganger daglig, ja så blir det litt. Vertfall over tid
Hele 70 millioner indere og 30 millioner kinesere er rammet av fluorose (for mye flure). I Danmark og Sverige selger de ikke så mye flure tannkrem.
Eneste positive med flure er bedre tannhelse. Personlig betaler jeg heller noen kroner ekstra hos tannlegen en risiko for lavere IQ-score, hukommelse problem, kreft, overvekt, aggresjon problem, dental fluorosis, skjelett/led problem, lavere testosteron, tyroid-problemer, og mage/tarm-problemer. Listen var ikke kort...hehe
Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Side 1 av 1
Du kan ikke starte nye tråder Du kan ikke svare på tråder Du kan ikke endre dine egne innlegg Du kan ikke slette dine egne innlegg Du kan ikke stemme ved avstemninger