| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
clinton4 Administrator

|
Skrevet: 06 feb. 2006 11:45 Emne: Falske medlemer! |
|
|
Vet ikke om dere som driver dette forumet er klar over det, men den siste tiden har det kommet en del falske medlemer her på forumet. Medlemsprofilene bli opprettet av en spambot som surfer rundt på nettet og leter etter phpbb forumer som ikke benytter deg av verifymoden under registreringen.
Her er noen av medlemene:
Peter26024377
Murat67011
Mongolia
DoggySQ_72
Murat32346
Murat71976
MortenFOe _________________ >> Gratis phpBB2 & phpBB3 forum!
>> Tjen penger med SMS konkurranser!
>> Dato.no - Din kalender på nett! |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 06 feb. 2006 13:04 Emne: |
|
|
Saakalt "stille spamming" ja.
Oppretter medlemsprofiler, og legger inn sin www. adresse for aa faa ut en ekstra link fra sin side.
Egentlig helt ufarlig, men noe dritt da det vil lyve kraftig om medlemsantallet over tid. _________________ Tjen penger på nett!
Norges Kuleste nettbutikk! |
|
| Til toppen! |
|
 |
clinton4 Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 06 feb. 2006 14:11 Emne: |
|
|
| clinton4 skrev: |
| Slik det ser ut her på toppselger er det jo helt ufarlig ja, men jeg har faktisk vært ute for at de skriver innlegg også. Som f.eks: I agree, I aply to the message above, osv... |
Det er vel mere de som gaar direkte paa aktiv foruspamming som begynner aa skrive inn en masse (noen) innlegg...da helst med en link under "i agree". Disse blir jo fort plukket ut og sperret paa forum, derfor har de naa begtynt med aa registrere seg pasivt, og legge inn www. i medlemsprofilen. Foroevrig er det ikke boter som gjoer dette, men personer. (Lurer egentlig litt paa aa begynne sjoel... ) _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
Djrack Veteran
|
Skrevet: 06 feb. 2006 18:35 Emne: |
|
|
Ja, har sett en haug av de der jeg også. Hadde tenkt til å melde fra en gang, men det ble glemt!
Hvordan kan man stoppe det? |
|
| Til toppen! |
|
 |
clinton4 Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
captein_nemo Moderator
|
Skrevet: 07 feb. 2006 16:48 Emne: |
|
|
| His det er mennesker så er jo det lite poeng i da cliton4! |
|
| Til toppen! |
|
 |
clinton4 Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 07 feb. 2006 21:56 Emne: |
|
|
Vel, det er ikke bot'er som driver med slik stille spamming, og all den tid det ikke skrives innlegg i forumet er det jo ganske saa ufarlig da.
Uansett om man sperrer denne IP'en, er hensikten oppnaadd for spammeren, nemmelig noen ekstra backlinks til sitt domene
Den modulen man kan bruke for aa legge til en visuell bekreftelses kode aktiveres ved to tastetrykk i adminpanelet paa phpbb  _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
post5171 Nytt medlem
|
|
| Til toppen! |
|
 |
buyonline Moderator
|
Skrevet: 04 nov. 2006 13:39 Emne: |
|
|
Det er nok en spambot, kanskje Cypher skulle laget en turing number feature ved registrering? |
|
| Til toppen! |
|
 |
captein_nemo Moderator
|
Skrevet: 04 nov. 2006 15:32 Emne: |
|
|
| buyonline skrev: |
| Det er nok en spambot, kanskje Cypher skulle laget en turing number feature ved registrering? |
For det første ser jeg ikke problemet med såkalt "stille spamming", gjør det noe om medlemstallene er høye? For det andre er det ikke behov for noe eget da en slik mod allerede finnes. Tror jeg så en på phpBBHacks nemlig... _________________ Din leverandør av microorm! |
|
| Til toppen! |
|
 |
Bizminizer Moderator
|
Skrevet: 04 nov. 2006 15:38 Emne: |
|
|
Jeg tror jeg har nevnt det før, men phpbb forum er helt håpløst når det kommer til håndtering/sletting av medlemmer _________________ Lær hvordan du utnytter dagens økonomi til din fordel |
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 04 nov. 2006 18:02 Emne: |
|
|
| captein_nemo skrev: |
| buyonline skrev: |
| Det er nok en spambot, kanskje Cypher skulle laget en turing number feature ved registrering? |
For det første ser jeg ikke problemet med såkalt "stille spamming", gjør det noe om medlemstallene er høye? For det andre er det ikke behov for noe eget da en slik mod allerede finnes. Tror jeg så en på phpBBHacks nemlig... |
Det er ikke mulig å aktivere dette med den templaten som her brukes. _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
DTrump Elite medlem

|
Skrevet: 04 nov. 2006 18:04 Emne: |
|
|
| Bizminizer skrev: |
| Jeg tror jeg har nevnt det før, men phpbb forum er helt håpløst når det kommer til håndtering/sletting av medlemmer |
Jeg har vel slettet en 40-50 medlemmer her inne, og jeg er 100% enig med deg der.
2 faneark oppe, lete opp navn, ctrl+c og ctrl+v, slette konto og ok....repeteres... det er ikke en enkel løsning nei. _________________ Tjen penger på nett!
|
| Til toppen! |
|
 |
kjk Veteran

|
|
| Til toppen! |
|
 |
Bizminizer Moderator
|
Skrevet: 09 nov. 2006 22:57 Emne: |
|
|
Jeg sletta 200 medlemmer her om dagen, er et jævla slit med phpbb script. Vi tar det i økter nå og da hvis vi har tid _________________ Lær hvordan du utnytter dagens økonomi til din fordel |
|
| Til toppen! |
|
 |
Cypherus Moderator

|
Skrevet: 10 nov. 2006 08:53 Emne: |
|
|
Er det noe måte å lage noe slikt som at vi kan bestemme hvor mange innlegg brukere må ha for å få snakket i et forum? For om det er, så kan vi ha en tråd (presentasjon) hvor folk kan skrive sitt første innlegg, så krever alle de andre trådene minimum et innlegg for å få postet..
Så kjører vi bare et sql script som sletter alle som ikke er registrert innen den siste uken og har null innlegg  _________________ Nytt forum for deg som driver eget firma:
Registerer deg nå: [URL="http://www.firmaforumet.no/?utm_source=webforumet&utm_medium=signatur&utm_campaign=kenneth"]www.firmaforumet.no[/URL] |
|
| Til toppen! |
|
 |
oddbjoro Nytt medlem
|
Skrevet: 10 nov. 2006 12:56 Emne: |
|
|
Det er godt mulig at det går ann å gjøre noe slikt, men vil man ikke da også kunne miste noen "lesere".
Slike som meg, f.eks(tror dette er mitt første innlegg ). Jeg er mer av typen som leser innlegg, for å se om jeg kan snappe opp noen tips o.l
Selvsagt om jeg føler at jeg kan bidra med noe, så vil jeg jo svare, og kanskje er det ikke noen big deal å skrive et "hei, jeg heter..." innlegg heller .) |
|
| Til toppen! |
|
 |
shark Medlem
|
Skrevet: 11 nov. 2006 13:39 Emne: |
|
|
| I agree I agree |
|
| Til toppen! |