| Les forrige tråd :: Les neste tråd |
| Forfatter |
Beskjed |
El-Cojones Nytt medlem
|
Skrevet: 21 jan. 2010 07:15 Emne: Ang. pruting hos fabrikker i Asia?! |
|
|
Hei!
Er ganske ny i gamet om å importere ifra utland osv., så jeg trenger litt info på ett felt som jeg ikke kan finne nok tilfredsstillende info om, PRUTING!
Jeg har nylig tatt kontakt med flere fabrikker, og har fått mange forskjellige tilbud, men jeg lurer veldig mye på hvordan jeg skal forholde meg til pris-tilbudene jeg får ifra dem..
Alle vet jo at det koster slikk og ingenting å produsere ting i Asia, så derfor lurer jeg på hvor mange % det er vanlig å prute ned varene hos fabrikkene?
Jeg har kun tatt kontakt med seriøse fabrikker med godt omdømme, og ingen av produktene jeg skal importere finnes på det Norske markedet. |
|
| Til toppen! |
|
 |
|
|
neXon Elite medlem

|
Skrevet: 21 jan. 2010 08:29 Emne: |
|
|
Er ikke noe fasit svar, men 15-20 % skal du nok klare....Du får ikke gode priser etter første epost, men gjerne etter en uke med forhandlinger
 _________________ GizGet.com - Fete Gizmo & Gadgets! |
|
| Til toppen! |
|
 |
El-Cojones Nytt medlem
|
Skrevet: 21 jan. 2010 13:07 Emne: |
|
|
Ok. 15-20%, er ikke det litt lite?
Jeg har avslått et tilbud tidligere idag med grunn i at prisen var for høy(1800 dollar), og da fikk jeg et nytt tilbud på 1500 dollar en halvtime etterpå. 300 dollar i prisreduksjon på en halv time?!
Her går det vel fint å by han mye mindre enn 1500, eller hva? *gnir seg i hendene*
 |
|
| Til toppen! |
|
 |
neXon Elite medlem

|
Skrevet: 21 jan. 2010 19:50 Emne: |
|
|
tja, kommer helt an på. Prutet selv ned prisen med 50% for noen uker siden. Men det tok sin tid _________________ GizGet.com - Fete Gizmo & Gadgets! |
|
| Til toppen! |
|
 |
El-Cojones Nytt medlem
|
Skrevet: 21 jan. 2010 20:01 Emne: |
|
|
Takker for svar!
Har du peiling på hvilke selskap som er billigst på sjøfrakt? Vil det beste være å få selger til å ordne dette, eller? |
|
| Til toppen! |
|
 |
clinton4 Administrator

|
|
| Til toppen! |
|
 |
El-Cojones Nytt medlem
|
Skrevet: 22 jan. 2010 15:11 Emne: |
|
|
Ok.
Takker så mye for hurtig respons!  |
|
| Til toppen! |
|
 |
hokhang Veteran
|
Skrevet: 27 jan. 2010 01:10 Emne: |
|
|
Jeg vil personlig ikke anbefale så mye pruting... du får hva du betaler for. Jeg driver med møbel import og kan love deg pruter du her så får du dritt i kontainern.
Greit nok om du pruter 10-20%, de sier alltid; no problem sir, offer best service for you, we want long term biz realationship... bla bla bla...
Når du åpner kontainern i norge her vil du angre deg grønn på at du pruta de 10% som du kanskje sparte 1000-2000$ for eksempel.
Frakt så ville jeg hørt med Arbo Høeg i Larvik hvis det gjelder kontainer frakt, de har god pris og bra service. |
|
| Til toppen! |
|
 |
Dimco ltd. Nytt medlem
|
Skrevet: 06 april 2010 07:02 Emne: |
|
|
Pruting er vanligvis ikke noe stort problem så lenge man gjør det på selgerens egene premisser. Er en stor fordel om man snakker kinesisk i Kina for eksempel. Ser på pruting som en del av handelen og har ikke hatt noen problemer med dette. _________________ China product sourcing | China import export | Outsourcing solutions
http://www.dim-co.com |
|
| Til toppen! |
|
 |
|