9/11 Har jeg blitt hjernevasket?
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Politikk - byråkrati - regjeringen - stortinget
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
sandislate
Veteran

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 09:19    Emne: Svar med sitat

Socraton skrev:
http://www.pointlesswasteoftime.com/911truth.html

Dere kan begynne med å lese denne artikkelen.

Har dere sett United93? Den syntes jeg ga en greit innblikk om hvor mange involverte det var var i flykrasjene, og det var bare på flybasene. Tenk på hvor _enormt_ mange det var utenom, alle pårørende, alle som jobbet i wtc, alle detektivene, alle statsansatte, brannmenn, politi og ellers bare sinnsykt mange. Skal alt bare være tøys? Det var mange som så at flyet krasjet i pentagon, det er mange filmer/bilder av flyrester og det er veldokumentert at det var et fly. Tenk på alle som var ombord på flyet og deres pårørende, alle som skulle rydde bort restene, alle som etterforsker det, skulle de også være med på denne enorme konspirasjonen?

Og hvorfor er det _ingen_ mer "viktige" personer som tar dette seriøst? Det er da nok av folk som hater bush og hans kompani? Jo, nettopp fordi det bare er noe tøys som blir fremlagt veldig fint Very Happy

Men skjønner jo at det kan virke troverdig da. Man må bare tenke etter litt, og se hele bildet, fremfor det utrolig skråe misvisende synet som blir lagt frem her.

Og den artikkelen du viser til kan jo også være oppdiktet da, eller?
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 09:24    Emne: Svar med sitat

Leste du den i det hele tatt?

Her er en annen sannsynlig teori:

http://www.theonion.com/content/node/51367
sandislate
Veteran

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 09:46    Emne: Svar med sitat

Ja jeg leste den, men slikt som dette kunne jo jeg også skrevet, skjønner du Very Happy
Til toppen!
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 09:56    Emne: Svar med sitat

Ja, og poenget ditt er?
sandislate
Veteran

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 09:58    Emne: Svar med sitat

Poenget mitt er du mener at den filmen er oppdiktet og jeg sier at den artikkelen du kom kan også være oppdiktet.
Til toppen!
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 10:10    Emne: Svar med sitat

Ja, men les innholdet i artiklene da, sjekk kildene og bruk hodet selv.

Igjen, hva får deg til å tro at halve verden har en gedigen konspirasjonsteori som bare et par unike mennesker på internett har skjønt, og som bare appelerer til de uten noe peiling på saken?
sandislate
Veteran

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 10:12    Emne: Svar med sitat

Da sier jeg, se på filmen og sjekk kildene, Bruk hue selv da.
Til toppen!
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 10:24    Emne: Svar med sitat

..

Hva med å komme med argumenter istedenfor å slenge det samme tilbake?

Du konkluderer etter å ha sett filmen, lest artikkelen og tenkt selv, at filmen definitivt er det mest troverdige, selv etter å ha sjekket kildene?

du er en tullegutt du!Very Happy
sandislate
Veteran

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 10:53    Emne: Svar med sitat

Er nok ikke det Socraton
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 11:19    Emne: Svar med sitat

Tenkt situasjon:
Hva om filmen og andre kilder skulle være like pålitelige?
Da hadde i bunn og grunn 9/11 aldri funnet sted, og det har også foreligget en avhandling om usa's konspirasjonsteorier som ikke hadde bunn, ettersom hendelsen aldri har hendt.
hmmm.... rart.

Alt er vel i bunn og grunn relativt.
Man vet med 100% sikkerhet at hendelsen HAR funnet sted(alle tre).
Man vet med 100% sikkerhet HVEM som kapret flyene, da man også har sjekket med familiene til disse (kan ikke bli mye sikrere vel?)

Det man da ikke vet, er om USA's etterretningstjeneste skulle stå bak dette.(De er vel de eneste som i grunn hadde tjent på en slik dobbeltaksjon).
Om det er USA selv som står bak dette, er de isåfall utrolig flinke til å utdanne skuespillere....hundretusenvis av skuespillere, som spiller rollene sine ekstremt godt.

At omtrent hele midtøsten har ligget i krig med "superimperialistiske" USA er jo ikke noe nytt, da dette har pågått fra "tidenes morgen".
Jeg er ikke i tvil om at USA selv ikke står bak massemord på egen befolkning, men jeg må si jeg lurer litt på om det er litt enkelt å si at det kun er en liten fille-terrorgruppe som Al-quida som greier å få til, og planlegge noe slikt som dette på egen hånd.

At det er større krefter som har medvirket til aksjonen mot USA vil jeg nok tro, og det hadde kanskje vært en idè å begynne å snøre snøret i DEN retningen, istedet for å kaste seg bak konspirasjonsteorier som kunne vært hentet rett fra Gouillou.

En liten oppfordring:
Enstavelses argumenter har uhyre liten effekt i diskusjoner som denne!

Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
clinton4
Administrator

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 13:34    Emne: Svar med sitat

Sitat:
Har dere sett United93? Den syntes jeg ga en greit innblikk om hvor mange involverte det var var i flykrasjene, og det var bare på flybasene. Tenk på hvor _enormt_ mange det var utenom, alle pårørende, alle som jobbet i wtc, alle detektivene, alle statsansatte, brannmenn, politi og ellers bare sinnsykt mange. Skal alt bare være tøys?

Selfølgelig er det ikke tøys at flyene krasjet og bygningene falt, men det betyr jo ikke at alle pårørende var med på det. Hvis det er det du prøver å si, da viser det jo bare hvor lite du faktisk har forstått.

Sitat:
Det var mange som så at flyet krasjet i pentagon, det er mange filmer/bilder av flyrester og det er veldokumentert at det var et fly. Tenk på alle som var ombord på flyet og deres pårørende, alle som skulle rydde bort restene, alle som etterforsker det, skulle de også være med på denne enorme konspirasjonen?

VITNER: Mange sier my rart, men hvis du har sett de to dokumentarene jeg linker til i et av mine første innlegg. Så skjønner kansje du også at det må ha vært et mye mindre fly en det som faktisk USA mener skulle ha krasjet der.

FLYRESTER: Ut i fra de dokumentarene jeg har sett, finnes det bevis på at de flyrestene som ble funnet i og rundt pentagon ikke var fra den typen fly som USA mener har krasjet der.

FILMER/BILDER: Disse filmene/bildene har jeg aldri sett, kan du hennvise meg til noen av dem?

Sitat:
Og hvorfor er det _ingen_ mer "viktige" personer som tar dette seriøst? Det er da nok av folk som hater bush og hans kompani? Jo, nettopp fordi det bare er noe tøys som blir fremlagt veldig fint Very Happy

Det er da mange viktige personer som tar dette utrolig seriøst, men ting tar tid når det er snakk om noe så stort som dette. Meningsmålingene viser at over 60% av amerikanerene ønsker å gjenoppta etterforskingen om hva som virkelig skjedde 9/11, noe som helt sikkert ikke kommer til å skje før USA har fått en ny regjering.

Sitat:
Men skjønner jo at det kan virke troverdig da. Man må bare tenke etter litt, og se hele bildet, fremfor det utrolig skråe misvisende synet som blir lagt frem her.

Beklager å måtte si det Socraton, men jeg tror ikke du er åpen nok til å forstå hva som egentlig skjer her.
Til toppen!
DTrump
Elite medlem

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 14:08    Emne: Svar med sitat

Sitat:
VITNER: Mange sier my rart, men hvis du har sett de to dokumentarene jeg linker til i et av mine første innlegg. Så skjønner kansje du også at det må ha vært et mye mindre fly en det som faktisk USA mener skulle ha krasjet der.

Såhvidt jeg husker fra de første bildene som ble vist i media angående dette var vel flyet på størrelse med et DC-8 (eller er det 9 de heter?), så ekstreme store skader kunne vel ikke det gjort uansett.
Dette kan jo være:

a) En ren tilfeldighet, at noen forsøkte å nødlande på et jorde som tilfeldigvis befant seg i nærheten av pentagon.

b) Et skuespill satt igang av pentagon straks man fikk rapporter om kapring, for å trekke militær etterretning inn i saken.

Jeg sier langtfra at det ER noen av disse lett henslengte forslagene mine, men at man setter inn et DC-8 mot pentagon når man bruker kaprede boinger mot kontorbygninger skurrer litt.

Forøvrig er jeg (personlig) ikke i tvil om at krasjene mot bygningene var rene terrorhandlinger mot USA, men heller til den meningen at det er større krefter som har innvirket enn en liten kvasi terrorgruppe ledet av en liten rik og feig sauepuler fra fjellene i afghanistan. (Får håpe al-quida ikke leser toppselger)
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 19:59    Emne: Svar med sitat

Nei, jeg er ikke åpen i det hele tatt, fordi dette er noe jeg har diskutert siden 9/11, og vet er bs.

Her er en jeg fant i farten om pentagon:
http://troubledone.com/flight_77_case_study.htm

Og hvem er disse såkalte "viktige" personene? Jeg har ikke sett en eneste en, utenom disse som sitter i kjelleren og lager konspirasjonsteorier for de minst opplyste i samfunnet.

og clinton4: det finnes ikke bevis for at det ikke var den flytypen, det finnes det motsatte. Det vet samtlige av dem som har funnet restene, de som har studert dem, de som har etterforsket dem, de som fulgte med på flybasen, de som fraktet dem++
clinton4
Administrator

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 21:04    Emne: Svar med sitat

Sitat:
Nei, jeg er ikke åpen i det hele tatt, fordi dette er noe jeg har diskutert siden 9/11, og vet er bs.

Samme her.

Sitat:
Her er en jeg fant i farten om pentagon:
http://troubledone.com/flight_77_case_study.htm

Så du mener at det dårlige videoklippet beviser at det var denne typen fly? lol...! Pentagon er et av de mest overvåkede byggningene i verden, og regjeringen velger å holde tilbake det de kaller å være krystallklare bilder av det såkalte flyet. Hvorfor det? Hvorfor kunne de ikke bare ha publisert denne videoen da?

Sitat:
og clinton4: det finnes ikke bevis for at det ikke var den flytypen, det finnes det motsatte. Det vet samtlige av dem som har funnet restene, de som har studert dem, de som har etterforsket dem, de som fulgte med på flybasen, de som fraktet dem++

Det mener jeg det gjør, i begge de dokumentarene jeg linker til i mitt første innlegg blir dette tatt opp. F.eks, motor restene som blir funnet i og utenfor pentagon, stammer ikke fra denne typen fly. Dette bekrefter selv direktøren som er produsent av motoren til disse flyene.
Til toppen!
Finken
Veteran

InnleggSkrevet: 16 okt. 2006 23:06    Emne: Svar med sitat

Mens vi snakker om bevis:

Her er et foredrag på over 2 timer hvor eg tidligere narkotikaetterforsker legger håndfaste bevis om hva som skjedde før 11 september.

http://video.google.com/videoplay?docid=8797525979024486145&q=fromthewilderness

Han har blant annet utlovet dusør til dem som klarer å bevise at hans kilder er feil. Ingen har enda klart å motbevise ham.

Det hele starter i tidligere 60 tallet i USA. Hvor det så beveger seg videre til 11 september.

Veldig interessant!
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post
clinton4
Administrator

InnleggSkrevet: 17 okt. 2006 02:21    Emne: Svar med sitat

Finken: Dette var et utrolig bra foredrag. Jeg tar av meg hatten for denne mannen.
Til toppen!
Finken
Veteran

InnleggSkrevet: 17 okt. 2006 16:22    Emne: Svar med sitat

Ja!

Er første gang jeg har sittet rolig i 2 timer bare å hørt på et foredrag!

Fantastisk! Og bare HÅNDFASTE bevis!
Til toppen!
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 17 okt. 2006 17:21    Emne: Svar med sitat

håndfaste bevis på hva?
Forhekset
Elite medlem

InnleggSkrevet: 17 okt. 2006 19:30    Emne: Svar med sitat

Ta så se selv da vel!
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 17 okt. 2006 23:38    Emne: Svar med sitat

Om det har med konspirasjonteorien å gjøre, så gidder jeg ikke bruke 2 timer på det når jeg vet det er vrøvl.

Er det er snakk om håndfaste bevis så er det muligens litt utenfor konspirasjonsteorien, så da kan jeg vurdere det.

Men det er tydeligvis hemmelig, eller?:s
Forhekset
Elite medlem

InnleggSkrevet: 18 okt. 2006 06:51    Emne: Svar med sitat

Jeg har ikke sett på det så jeg aner ikke hva som er oppi der. Men er du nysgjerrig så se på det da vel enn å sitte på bakbena og være sta og vente at andre skal fortelle deg hva dem har sett når du i første omgang ikke engang er intressert i å høre hva dem har å si!
clinton4
Administrator

InnleggSkrevet: 18 okt. 2006 07:33    Emne: Svar med sitat

Jeg mener at en hver person som faktisk ser, hører og klarer å forstå hva som blir sakt under dette foredraget, bør forstå at den nåværende regjeringen/CIA har mye dritt på stien. Jeg tror også at flere av dere som "ikke" tror på denne teorien faktisk tviler sterkt, men er for stolte til å innrømme å ha endret mening.
Til toppen!
Socraton
Moderator

InnleggSkrevet: 30 okt. 2006 02:43    Emne: Svar med sitat

http://www.skepsis.no/konspirasjonstenkning/bedrag_eller_selvbedrag_en_til.html

Her er faktisk en norsk artikkel som er skrevet om emnet. Les den. =)
TeeOh
Veteran

InnleggSkrevet: 30 okt. 2006 18:40    Emne: Svar med sitat

Er selv en ganske intens motstander av bush & co, men de konspirasjonsteoriene tror jeg er 99% bullshit.

Det KAN hende at bush & co hadde en anelse (eller kanskje tilogmed visste) hva som var i gjære og skjønte at de kunne bruke det til sin fordel, men at de stod bak det? Bullshit.

Noen ting som derimot er 100% sikkert, er at Bush ikke ville ha blitt gjenvalgt uten 9/11, og at mange av kompisgjengen der har tjent godt med penger på det, så en viss nytte har de hatt av det, selv om de helt klart (også 100% sikkert) ikke forstod hvilket hælvete det ville bli med irak, og i en mye mindre skala, men like fullt et skikkelig uføre det ikke ser ut til å bli lett å komme seg ut av "med æren i behold" - afghanistan.

Dirty Cash (Money Talks) - Stevie V
Til toppen!
shark
Medlem

InnleggSkrevet: 31 okt. 2006 09:19    Emne: Svar med sitat

TeeOh skrev:
Er selv en ganske intens motstander av bush & co, men de konspirasjonsteoriene tror jeg er 99% bullshit.

Det KAN hende at bush & co hadde en anelse (eller kanskje tilogmed visste) hva som var i gjære og skjønte at de kunne bruke det til sin fordel, men at de stod bak det? Bullshit.

Noen ting som derimot er 100% sikkert, er at Bush ikke ville ha blitt gjenvalgt uten 9/11, og at mange av kompisgjengen der har tjent godt med penger på det, så en viss nytte har de hatt av det, selv om de helt klart (også 100% sikkert) ikke forstod hvilket hælvete det ville bli med irak, og i en mye mindre skala, men like fullt et skikkelig uføre det ikke ser ut til å bli lett å komme seg ut av "med æren i behold" - afghanistan.

Smarteste innlegget jeg har lest under dette temaet så langt. Alt som er sant er mer spennende og dette er folk flinke til å ta seg betalt for.
Så her har jeg en businesside til alle på forumet :
Skriv en bok om alle bevisene mot at vi landet på månen og få den gitt ut. Sørg for å ha med intervju med en tidligere annsatt i NASA som ble sparket på grunn av sin alkoholisme. Da tjener dere nok av cash.

Og en ting til : Dere som sitter å diskuterer dette, hva har dere tenkt til å gjøre hvis det stemmer, hva skal dere gjøre med situasjonen? Min onkel var i NY når dette skjedde og så flyene krasje med sine egne øyne.
Han og jeg er jo selvfølgelig annsatt av CIA, og det samme er hans kollega som døde den dagen. Trokke det.
Til toppen!
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Politikk - byråkrati - regjeringen - stortinget Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Side 2 av 3

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

Epost:
post () toppselger.no.